Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Prusti:-)

Vi har vært på Medicus et drøy år nå, og har mye postivt å si om dem. Har desverre ikke resultert i noe baby enda, men det kommer:-) Vi har kun vært hos Medicus, da St Olav hadde for lang ventetid enn det vi følte vi hadde tid til.

Når man er ferdig utredet er det stort sett ingen ventetid hos Medicus, der er det din syklus som styrer. Må de ta ut eller sette inn egg lørdag eller søndag, ja så gjør de det. De følger kroppens syklus, og det resulterer nok i mindre unødige hormoner.

Ang behandlingen er nok dette individuelt, men de benytter soft ivf (kort regime) hvor det går ca 14 dager fra man starter behandlingen, til eggene er ute. Dette gjor det nok lettere for de fleste. Jeg opplever bare litt hodepine og er trøtt de første dagene.

Det som er greit med det private er at de er såpass tilgjengelig, og at det ikke er noe ventetid. Baksiden er selvølgelig den økonomiske biten. Men som du sier, man blir lei av å vente:-)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142008911-medicus/#findComment-142009186
Del på andre sider

I disse dager er det 4 år siden vi gikk inn dørene hos Medicus for første gang. Har bare positive erfaringer :-) Var nok ikke den "enkleste pasienten" da jeg var 41 år og hadde en FSH på over 18 (begynnende overgangsalder) Pga dette fikk vi innvilget bare et forsøk. Støtte på en del utfordringer underveis (eks. ingen befrukting, og slimhinne som ikke ble helt optimal) Men dr Terje Sørdal klarte det! Veslejenta vår har rukket og fylle to år :-)

Vi ble veldig godt ivaretatt, dyktige og trivelige folk overalt.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142008911-medicus/#findComment-142015955
Del på andre sider

Kan også anbefale de på det varmeste!

Tok all utredning der i fjor og kjøpte 3 forsøk der i høst.

Er nå gravid på 3. ivf og er 8+1 uke på vei:) Var innom i går til Terje på ul, pga jeg var så bekymret for en liten brun blodflekk her om kvelden. Alt så helt fint ut, og han gjorde en grundig ul, både innvendig og utvendig:)

Menneskene som jobber der er bare helt fantastiske! De kjenner deg, og det føles som å komme til sin andre familie:)

Utgangspunktet for at vi valgte Medicus, er pga "venterommet" til St.Olav. Der sitter du jo i en hall på utstilling, og du kan risikere å møte bekjente mens du sitter utenfor fertilitetsklinikken.

Makan til mangel på diskresjon skal man faen meg lete lenge etter!! Beklager sterke ord, men det irriterer meg noe helt utrolig.

Pga jobben min er det mange som kjenner fjeset mitt og vet hvem jeg er, og det at vi har drevet med ivf det siste året, er ikke noe jeg liker å oute til gud og hvermann.

Men nå er vi utrolig glad for at det ble Medicus:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142008911-medicus/#findComment-142016198
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...