Gå til innhold

Er det vanlig at mannen får gave på 1års dagen for bryllup? Og i tilfelle hva er vanlig å gi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hørte ei her inne ga noe som hadde med hvilken bryllupsdag det var. I samme tema. Var det papirbryllup så fikk mannen noe i papir osv

Synes det var en flott tradisjon og blir jeg noen gang gift så skal jeg ta over den.

Tror det var erteposen som kom med ideen men er ikke sikker :)

1 år: Papirbryllup

2 år: Bomullsbryllup

3 år: Lærbryllup

4 år: Blomster/Linbryllup

5 år: Trebryllup

6 år: Sukkerbryllup

7 år: Ullbryllup

8 år: Bronsebryllup

9 år: Pil/Keramikkbryllup

10 år: Tinnbryllup

11 år: Stålbryllup

12 år: Silkebryllup

13 år: Blonde/Kniplingbryllup

14 år: Elfenbensbryllup

15 år: Krystallbryllup

20 år: Porselenbryllup

25 år: Sølvbryllup

30 år: Perlebryllup

35 år: Korallbryllup

40 år: Rubinbryllup

45 år: Safirbryllup

50 år: Gullbryllup

55 år: Smaragdbryllup

60 år: Diamantbryllup

65 år: Kronjuvelbryllup

70 år: Jernbryllup

75 år: Atombryllup

80 år: Platinabryllup

90 år: Granittbryllup

Skrevet

Jeg kjøpte en stor fin blomterbukett og satte på bordet før han kom hjem og lagde en av favorittrettene hans til middag. Han kom hjem med en stor bukett roser til meg så da ble det blomster på både stue- og spisebordet den uka ;)

Har ingen tadisjon for å gi hverandre noe mer enn en klem, litt god mat og ha en hyggelig samtale om hvor fine årene har vært, hehe.

Men i år hadde vi 10 års bryllupsdag og da spanderte vi på oss barnevakt og 3 retters middag på en eksklusiv restaurant.

Skrevet

Jeg har kjøpt en stor ramme, med plass bak glasset. Der har jeg satt bryllupsbilde i midten, og så får han en bit av papir, bomull osv hvert år, som jeg fester rundt på paspaturet.

Men det er vel like mye til oss begge da.

Skrevet

Vi tok opp bryllupskaka fra frysen, og åt restene av den (hadde en hel kake igjen av den). Ellers huske eg egentlig ikkje så mye av den dagen, for jeg var syk, hadde en 9 dagers baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...