Gå til innhold

Hva er grunnen til at nicket til brukermoderatorene ikke blir offentliggjort?

Anbefalte innlegg

Hvis de ikke tør si nicket sitt er de vel ikke tøffe nok til å stå inne for avgjørelsene sine? De bør i det minste få Moderator + nummer som nick slik at det er lett å kjenne de igjen. Gjerne få nicket i en annen farge også.

Fortsetter under...

Brukermoderatorene vil nok ikke ut med det fordi de er flaue.

Ledelsen her vil nok ikke ut med det fordi de liker å være sære og ikke følge strømmen.

At det er vanlig å utheve brukermoderatorer er vel et argument i seg selv. Kan jo ikke gjøre som alle andre, det ville vært for kjedelig.

Dessutten ville det å offentliggjøre det være litt jobb i seg selv, og det må en for all del unngå.

Brukermoderatorene våre skal kunne fortsette og bruke forumet slik de har gjort selv om de trer inn og hjelper oss når det trengs. De skal slippe og bli hetset, noe de ville blitt på ett forum som dette. De har hvert sitt moderator nr, 2, 3 og 4. Står det bare "moderator" er det vi i redaksjonen selv som har slettet innlegget.

Jeg skjønner ikke hetse-argumentet. Det vil være en fordel om brukermoderatorene er aktive i forumet med moderatornick (eller annen markering av funksjonen) FORDI det bidrar til å roe ned. Hetsing skal vel moderatorene fjerne uansett? Kritikk må de tåle, men går det over streken et gitt antall ganger bør det få konsekvenser for hetseren.

Jeg mener altså at moderator skal være synlig, ikke bare når h*n har slettet innlegg.

Jeg synes ikke det er nødvendig at h*ns gamle nick blir offentligjort, men h*ns nåværende.

En annen ting: Når jeg rapporterer et innlegg dukker e-post adressen min opp som avsender av rapporten. Er adressen min synlig for moderator?

Har man tatt på seg en slik jobb må man da ha litt bein i nesa og stå for det. Samt ta imot kritikk og tilbakemeldinger fra de som måtte være uenige. De er da ikke noen barn dere trenger sy puter under armene på.

Og selvfølgelig skal de kunne bruke forumet som vanlig.

Det at de opptrer med moderator bak nicket vil da ha samme effekt som når politiet stiller opp tomme politibiler langs veiene, folk er mer forsiktig på pedalen.

Og mindre bråk er vel det dere til syvende og sist er ute etter? Eller er det bare å skjule bråket bittelite grabb fortere?

For skjulte moderatorer skremmer iallfall ingen, heller tvert imot.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...