eliona Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Hei på dere! Håper at noen som har peiling vil svare på dette. Jeg har termin 30 september, når må jeg starte min permisjon? Jeg vet at det er 3 uker før, noe som vil si 9 september, er det riktig? Jeg skal ha 100%lønn og får da 46 uker permisjon. Er det sånn at far MÅ ta 10 uker? Må faren søke samtidig med meg, på samme skjema?
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 det har ingenting med saken å gjøre men, vi har samme termin Artig!
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 ja han må søke på samme skjema, han MÅ ikke, men da mister dere de 10 ukene.alt er på et skjema. om du går inn på nav.no og går på skjema, laster det ned så ser du hva som må fylles ut. og hvilkene papirer som skal vedlegges.
attpåklatt på gang Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Holder også på med dette nå, og lurer fælt på hvorfor skjemaveldet er blitt så omfattende. Det burde da vært mulig å utforme dette slik at en ikke trenger mastergrad i byråkrati for å fylle ut en søknad! Grrrrr!!!
*shira* Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hei :-) skal prøve å svare deg. Du går ut i permisjon 9 september ja. Ang fedrekvoten. Far må ikke ta 10 uker, men de ukene han ikke tar faller bort.. Fedrekvoten kan overføres til deg hvis far ikke har rett på det.. For å ha rett på det må han ha jobbet 6 av de siste 10 mnd.. Og det er vel veldig greit å sende inn på samme skjema. Nav kødder til så mye.. Og da får dere ivertfall søkt samtidig :-) Vanskelig å forstå det jeg har skrevet kanskje..?
eliona Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2010 Jeg blir gal av NAV, idag sa en mann der at min mann ikke skal fylle ut noe som helst på dette skjema, men at han måtte fylle ut et skjema FØR min permisjon går ut, hvis han skulle ha 10 uker. Forige gang jeg var der sa en dame at jeg måtte komme å levere papirene når jeg var i uke 26, idag sa denne mannen at 26 uker må være PASSERT, altså fra uke 27, er er akkurat 26 uker nå. Så nå må jeg dit enda en gang. Jeg blir helt gal av dette.
eliona Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2010 Ja, ble faktisk klokere av deg en av NAV. Og det er litt synd at det skal være sånn. De svarer så forskjellig alle sammen.
*shira* Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Nav kan virkelig ødelegge humøret!! Jeg er 21 uker på vei, og har sendt inn søknaden. Har ikke noe å si om du sender inn den for tidlig. Sist sv.skap sendte jeg å inn før jeg skulle. Og det var bra!! Nav tulla jo så fælt med alt at den ble ikke innvilget lenge etter fødsel... Sa det var helt greit at jeg leverte nå.. Bare jeg har bekreftelse på termin..
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Vi har samme termin Sånn som jeg har regnet ut det må jeg gå ut i permisjon 9 september ja. Er usikker på om far når far må søke, vi skal uansett en tur på NAV i morgen, så jeg tenkte jeg skulle høre da.
eliona Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2010 Kanskje du kan si litt om hva de sa til deg. Slik som jeg har regnet det ut skal jeg/vi ha permisjonen slik: Permisjon starter: 9 September 2010. 36 uker blir da t.om 19.mai (kalender uke 20) Far skal ha permisjon fra og med:23.mai 2010 t.om 10.juli (7 uker) . Ferie fra 11 juli t.o.m 7 august. Så 3 uker permisjon igjen fra og med 8 august tom 28.august. Kan dette stemme?
Mrs Preggie Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Jeg orker ikke telle antall uker på kalenderen, men ser ut til at du har forstått det riktig. NB! Føder du før termin blir permisjonen avkortet med tilsvarende antall dager. Far trenger ikke søke om permisjon. Dersom han har krav på det får han den automatisk ut fra din søknad. (I tilfeller hvor far ikke har rett på fedrekvote må mor søke om å overta fedrekvoten) MEN han må sende inn avtale om gradert uttak/utsettelse av fedrekvote. Dette er en avtale mellom ham og arbeidsgiver som må sendes inn før mor er ferdig med sin permisjon. I tillegg må han selvfølgelig levere inn inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, da dette er utgangspunkt for utbetaling. Skjema ligger ute på høyresiden her; http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Lykke til
HKV Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Mannen min skal ha permisjon en dag i veka i 50 veker. Korleis blir dette i forhold til min permisjon? Må eg jobbe den dagen han er heime? Nokon som veit?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 akkurat det du spør om der HKV lurer vi også på her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå