Gå til innhold

HJEEEEEELP!!!! Jeg er så kvalm at jeg ikke klarer noe=(og ska gifte meg om 2 uker=(

Anbefalte innlegg

Gjest SweetMommy <3

jeg vet ikke hvordan jeg ska klare å få ferdigt alle de siste tingene før bryllupet fordi jeg er så kvalm og har kjempe vondt i magen=(.

Jeg har aldrig varit så her dårlig i mine andre to svangerskap.

Jeg begynner og tro at noe kansje er galet?

Sen ska jeg ha mitt utdrikkningslag nå til helgen og gruer meg rett og slett for at jeg kommer å vara kjempe dårlig....

finns det ikke noe mirakel kur mot kvalmen?

Fortsetter under...

Åjj... Blir spennende med bryllup da!

Jeg var skikkelig kvalm med begge mine første, startet rund uke 4-5. Klaret ingen ting. Ble innlagt med begge pga at jeg ikke fikk nok næring.

Nå er jeg gravid igjen uke 4 + 3 dager. (ikke blitt kvalm enda) Snakket med legen i dag fordi jeg orker ikke slik kvalme som i de 2 første svangerskapene. Fikk anbefalt akupunktur, kjeks på senga før man står opp, drikk masse vann osv. Men jeg vet jo at ikke noe av dette funker på meg.

Så den dagen jeg kjenner kvalmen skal jeg inn på sykehuset, ta prøver og så få kvalmestillende tabletter, afipran heter de. Er ikke farlig til fosteret. Gikk på disse med nr 2 også. Kun fram til uke 12.

Så skulle ikke noe hjelpe til deg kan du ta kontakt med legen og spørre om kvalmestillende tabletter el lignende.

Angrer fortsatt for at jeg ikke gjorde det med den første. Der gikk jeg fra uke 4 til uke 12 med kvalme/oppkast.

Masse lykke til... :))

Kjipern! Kjekt at du skal gifte deg da! Jeg var ekstremt kvalm fra morgen til jeg la meg fra uke 5 (er 9 nå) og sleit skikkelig... jeg gikk inn på apoteket og kjøpte sea band, som faktisk hjalp litt! men syntes ikke det var nok... tok en tur på akupunktur, og er nå MYE bedre! spyr litt fortsatt, og er fortsatt kvalm, men klarer meg gjennom dagen mye bedre! Hadde jeg vært deg, hadde jeg løpt til akupunktur, og virker ikke det kontaktet lege!

Lykke til! :)

kjære deg, jeg forstår deg så godt!

I mitt første trimester var jeg så dårlig at jeg gråt. 24 timer i døgnet.. så kvalm har jeg aldri noensinne vært.. jeg klarte ikke røre meg, og fikk ikke i meg noe næring. Heldigvis roet seg nå :) Nå er jeg i uke 17..

Hva som hjelper mot kvalme varierer veldig fra person til person. Det som ble min mirakelkur var grapefruktjuice :) Smaker veldig bittert, men kvalmen gav seg på underkant av ett minutt. Bittesmå slurker, veldig forsiktig. Du kan jo prøve det :)

Lykke til med alt :) *sende gode tanker*

Annonse

Uff søte du.........kjenner meg sånn igjen.....

Jeg var også så dårlig døgnet rundt at det tilslutt virket helt håpløst. Gråt mye den perioden der....

For meg hjalp det med sitron og grønne, sure epler. Bare å lukte på sitron hjalp mot kvalmen syns jeg. Og drikke sitronvann.

Spis ofte og lite og gjerne minst mulig fet mat, for det blir mange veldig kvalme også (et tips legen ga meg).

Lykke lykke til med bryllup og utdrikning! Håper det snur seg eller at det blir en ordning med det.

Spis lite, men ofte.

For meg hjalp det å kutte ut brus. Kullsyren gjorde meg kvalm. Og fikk beskjed fra legen min om at jeg kunne ta postafen (reisesyketabletter) hvis det ble for ille.

Fet mat kan gi kvalme også.

Ellers så hjelper tørre kjeks og knekkebrød :)

Gjest SweetMommy <3

Ja jeg har faktiskt to gutter fra før.

tusen takk for deres hjelp,jeg ska spørre legen min om hon kan skrive ut de tabletterne til meg kansje=)

For dette er ikke noe særligt,jeg griner og veldigt mye og føler bare at jeg vil gi opp,jeg klarer ikke glede meg til baby eller bryllup=(

Men håper det blir bedre med tabletterne=)

Takk for oppmuntringene=) det hjelper

Tipper du går med en jente i magen din nå:) Det sies at gravide med mye kvalme somoftes går med jente, eller flerlinger:)

Jeg selv skal prøve ingefær idag... grur-gler meg.... hehe:)

Lykke til igjenn! :)

Gjest SweetMommy <3

jeg ska til legen idag og se hva hun anbefaler, fordi jeg har dessverre ikke tid at gå til akupunktur fordi jeg har så mye med bryllupet så jeg håper virkeligen at de tabletterne hjelper?=)

jeg ska på tidligt UL idag og=) gleder meg

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...