Gå til innhold

Kan man blande tran i grøten feks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å få gutten til å svelge alt..mye renner ut igjen. Han gaper som bare det, men vil altså ikke helt svelge det. Kan man da ha dagsdosen i grøten hans?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tran har veldig dominerende smak, så vil nok ikke anbefale å blande det i hele grøten. Her gir vi først en skje grøt, så en skje tran etterfulgt av en ny skje grøt igjen. Om han ikke svelger alt, kan du kanskje prøve å gi tran i to omganger - litt på hver skje.

Skrevet

Oki, ja kan kanskje prøve det først. Å om det ikke funker, så kan jeg ta litt av grøten og blande med trana slik at han får grøtkonsistensen på det, og kanskje heller svelger da. Skjønner godt at han ikke vil svelge jeg altså..hehe...smaker jo helt gørr.. :) Men jeg smiler og sier namnam hver gang jeg tar fram flaska, så gutten smiler og gleder seg villt til å få..selv om han "ombestemmer seg" når han får den i munnen..hehe :)

Skrevet

Nå banner jeg vel i kirka, men jeg mener at om barnet synes det smaker helt grusomt så kan man likegodt bruke d-vitamindråper. Det gjorde jeg med guttungen min etter et par mislykkede forsøk med tran, smaker ingenting og kan gis i hva som helst:)

Skrevet

Har hørt mange som har bytta ut tranen med D-vitamindråper ja :) Mange faktisk!! Men jeg tenkte nå å være "sta" å bruke tran jeg da, siden vi nå har starta med det. :) Blir vel verre å få det i han når han blir eldre og forstår..hvorfor tar ikke du og pappa tran, mamma?? :) den må jeg finne et lurt svar på innen den tid..hehe.

Skrevet

Uff...jeg hadde iallefall ikke blandet tran i grøten. Kan ikke fordra transmak selv, så hadde ikke ville gi babyen trangrøt stakkar liten..

Her har mini kun fått d-vitamindråper siden han var 4 uker gammel

Skrevet

Min hs anbefalte å ikke blande tran i verken melk eller grøt, da barnet kan få avsmak på maten, og da kan det bli vanskelig å få i barnet mat.

Skrevet

Gi tranen i små porsjoner, f,eks med sprøyte uten spiss slik at han får svelge unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...