gyngehest Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Han virker generelt lite interessert. Går så lenge han får holde i lillefingeren, setter seg stødig ned om han glemmer seg og står alene. når vi prøver å motivere han til å slippe seg selv blir han rasende og setter seg rett ned. Har satt to stoler litt fra hverandre med en rosin som han må ta ett skritt eller to mellom for å nå. Blir det for langt nekter han, og kryper mellom. Er sliten og lei av å bære nå...Må legge til at han har et rimelig velutviklet språk for alderen, rundt 40 ord som han bruker aktivt. Setter STOR pris på oppmuntring og tips!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Virker som han egentlig kan, men ikke vil. Jeg trur du bare må fortsette som nå. Oppmuntre, men ikke presse. Og så kan du jo høre med helsestasjon, så kanskje de kan komme med noen gode råd. Han går nok når han er moden for det Hold deg positiv og så ordner det seg nok. Lykke til!
MathildeC Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Har ikke noen gode råd, men var i samme situasjon som deg. Bare vent og se hvor plutselig det endrer seg, og da er det som om det alltid har vært slik! Første jenten vår gikk da hun var 16,5 mnd. Jeg var ikke egentlig bekymret, men syntes jo det var utrolig gøy da det først skjedde!!! Det er vel først ved 18 mnd alder at de virkelig begynner å sjekke opp barnet.
beibis Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Mitt tips er å ta det med ro, oppmuntre men ikke presse ham til å gå så kommer det plutselig av seg selv. Lillejenta her gikk ikke før hun var 18mnd. Men veldig godt utviklet språk som din. Kan ikke utvikle alt på en gang. Det er vel enten fysisk eller språklig utvikling som kommer først. Vi prøvde å oppmuntre henne til å gå et par skritt mellom oss eller til en leke, men hun ble fort lei den leken. Plutselig en dag gikk hun tvers over stuegulvet og var kjempestolt selv! Nå to måneder senere løper hun mer enn hun går, og ramler ekstremt sjelden.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Høres akkurat ut som jenta mi, bare at hun nå er 17 mnd. Hun er veldig flink å prate men å gå alene tør hun ikke. Hender hun glemmer seg og tar et par steg alene. Men bort sett fra det så vil hun ha en finger å holde i. Det kommer vel når det kommer:-)
Frøken Freken Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Jenta mi var 18mnd da hun begynte å gå. Var ikke interessert før det, og er nok litt forsiktig når det gjelder aktiviteter som utfordrer motorikken. Hun begynte imidlertid å prate svært tidlig - bhg sier de ikke har hatt så tidlige barn på språk før (er litt kry, selv om det sikkert er patetisk;). Bhg mener at hjernen ikke takler bratt læringskurve på både motorikk og språk, og at hun var litt sein til å gå av den grunn. Ikke vet jeg. Deilig da hun begynte å gå, for hun ble mye mer tilfreds. Samtidig er mitt beste råd: ikke stress over dette. Om et par måneder går han. Jeg tror barn som får normal stimulering går når de er programerte til å gå.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Min mor påstår at alle friske unger begynner å gå før de begynner på skolen. ;-) Her begynte vesla å gå da hun var 11 mnd, men snakket ikke stort før hun var 18 mnd. Alt til sin tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå