♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Vi skal dit 14 dager i sommer med en da rundt 17 mnd gammel jente. Noen som har vært der med barn rundt den alderen, og som kan komme med noen (helst gode, men også evt dårlige) erfaringer, samt råd og tips? Vi har bestilt sånn Bambino-pakke eller hva det heter, så vi får seng til jentungen, samt trille.
Glajenta ♥ Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Vi var det 14 dager i mai, sammen med snupps som er 1,5 år! Det er et kjempefint sted, v e l d i g tilrettelagt for barna! Masse boltreplass, grønt gress, basseng og lekeplasser og miniland. Show og sånn på kvelden. Snuppa hadde det som plommen i egget, og vi savnet ikke noe. Eller, bassengene er ikke oppvarmet, så det var ganske kaldt vann, hvertfall til de minste. Så, ble ikke så mye bading på henne, men hun gikk mye i vannkanten med bøtte og spade Stranden er ikke barnevennlig, mye stein og ikke særlig langgrunt, men vi var mest ved bassenget, for der var det kjempefint! Vi bestilte og bambino-pakke, men ta med vogn. Den trillen var ubrukelig! Selve resorten ligger litt "avsides", 4 km til Rhodos by, men siden det er mye trafikk langs veien, så må man ta buss eller taxi for å komme seg dit. Det er ikke noe annet rundt hotellet heller, så som min kjære sa etter noen dager "det er litt sånn big-brother-opplegg", hehe. Men, for all del - du har det du trenger der og trenger strengt tatt ikke å forlate hotellet på 14 dager. Men, vi er ikke helt vant med sånn charter-opplegg;) Vi var med på en sånn organisert dagstur, men det anbefaler jeg ikke. Det var ikke tilrettelagt for barn i det hele tatt, selv om de sa det var det. Vi måtte bytte buss tre ganger (!!), og med 1åring og barnevogn så er ikke det helt lett. Vi leide bil to dager - og skulle jeg reist dit igjen, hadde vi nok leid bil en uke. Kjempedeilig å komme seg rundt som vi ville, og øya er kjempefin! Vi kjørte rundt hele øya en dag - knallfin tur! Hvis det er aktuelt, så kan jeg skrive mer om hvor det var fint å kjøre Ellers var vi i gamlebyen et par dager, tok taxi. Det er et lite supermarked på hotellet, og en beach-shop. Tre restauranter, og barna spiser gratis. Men det er ikke spesielt billig der, nesten norske priser, og vi var litt lei etter to uker... Frokosten er knall! Hørte det var mange som synes den "inclusive"-maten var litt kjedelig, men vi var ikke der, så jeg vet ikke. Ta med det du trenger av bleier, badebleier, solkrem og grøt/babymat til jenta hvis hun bruker det enda. Samme med våtservietter - det som var å oppdrive var dynka i illeluktende parfyme Du får tak i, men bleiene er svindyre (over 100 kr pakka) og maten er full av sukker. Kunne skrevet masse mer - men spør hvis det er noe du lurer på Gled dere - det er et supert sted å reise med barn! Hvor skal dere bo forresten?
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Jepp jeg var der 1 uka i Juni. Vi er ikke fan av den type reiser har vi lært, og kommer ikke til å gjøre det igjen. Vi er mer typen som drar til eksotiske steder, og ikke treffer andre nordmenn (eller europeerer for den saks skyld). Men jeg er vel enig i alt det hun andre sier. Bra sted for barn, men det er ikke så mye "Hellas", det er mer "et varmt sted". Vi tok taxi til byen nesten hver kveld. Jeg fikk litt brakkesyke av å bare være på resorten. MEN, jeg har et spørsmål til hun andre som har svart her: Kjøpte dere mat på flyet? Uansett om dere gjorde dette eller ei: fikk ALLE på flyet mat? Hvor fløy dere fra? Grunnen til at jeg spør er at vi betalte på forhånd for mat, og så kommer vi på flyet så får alle mat gratis. Vi fikk beskjed om å få tilbake pengene, fordi nå er maten blitt gratis, men når vi tar kontakt med Vingså nekter de for dette.
Glajenta ♥ Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Svarer deg her jeg Baby-Container. Vi kjøpte mat på flyet, dvs hadde bestilt på forhånd. Nå reiste vi sammen med mamma og pappa og de betalte turen, derfor så er jeg litt usikker på betalingen. Men jeg er ganske sikker på at vi ikke betalte noe på flyet iallefall, men om de hadde betalt for det på forhånd vet jeg ikke. Men, virket som om alle fikk mat ja, men jeg vet jo ikke om de hadde betalt for den eller ikke. Vi fløy med Thomas Cook fra Gardermoen. Signerer forøvrig det med at du ikke har noen særlig følelse av å være i Hellas. Kunne likegjerne vært i Sverige Blir nok ikke tilsvarende tur for oss igjen heller, men det var en super tur, for all del:)
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Nå ble jeg litt glad her. Det jeg krangler med Ving om er at de selger mat på flyet, og så er det gratis for alle ombord. De nekter for at det har skjedd mer enn en gang skjønner du.... Hadde du vært villig til å si til en journalist at dette skjedde? Du trenger ikke stå frem med navn, det gjør jeg. Du er bare "flere reisende med Thomas Cook denne våren har opplevd det samme".....
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2010 Dette høres jo veldig bra ut da, og leiebiltipset skal jeg ta videre til min kjære. Det kan sikkert bli litt kjedelig i lengden å stort sett oppholde seg på resorten... :-) Tusen takk for masse gode tips! Jeg kommer sikkert allikevel til å lure på et og annet, men da håper jeg det er greit om jeg sender deg en privat melding? Vi skal bo i Helios leilighetskompleks, såvidt jeg kan se. Happy Baby-leilighet ;-)
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2010 Okei, så for dere var det ikke den beste opplevelsen, men kjekt å være der med barn. Og det er akkurat det sistnevnte som i utgangspunktet er det viktigste for oss. Ingen av oss har noe forhold til Hellas eller Rhodos - var bare samboeren som kom over et godt tilbud, og dermed slo vil til ;-) For oss var det absolutt viktigst at det var særs barnevennlig, og dernest at det er et varmt og godt sted. Så da passer det jo perfekt til våre kriterier, sånn sett ;-) Akkurat det med "brakkesyke" hvis man bare er på resorten, det tror jeg på. Det kan nok jeg også fort få. Så jeg tror vi kommer til å følge tipset til Glajenta og leie oss bil en uke, eller noen dager iallfall. Hmm... vi har også betalt ekstra for mat på flyet. Da skal jeg jammen meg følge med og se hva som skjer med det!
Glajenta ♥ Skrevet 27. juni 2010 #8 Skrevet 27. juni 2010 Må bare legge til at vi hadde en kjempefin ferie - vi koste oss 14 dager i strekk - og kunne gjerne vært ei uke til! Alt var på snuppas premisser - alt var tilrettelagt for at hun skulle ha det bra - og det var det som var det viktigste. Uten barn hadde det nok vært stusselig, men da drar man ikke på den type ferie. Og hvis dere leier bil - så kommer dere til å få det knall! Dere burde få med dere Lindos og en dag på Tsambika-stranden! Da snakker vi paradis-strand Og en rundtur rundt øya - helt ned til sydspissen - fantastisk fint! Vi pratet faktisk om det isted, åååh - så heldige de som reiser nedover i dag er God tur - og kos dere på ferie!
Glajenta ♥ Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Vi bodde på Athena - som er hovedbygningen. Der var det kjempefint, men vi sa det at hvis vi hadde skulle reist igjen, så ville vi nok valgt Helios. Der er det kjempefint! Det var tidligere et Sun Garden hotell, som i år har blitt innlemmet i Sunwing, så ligger litt "utenfor", men det gjør ingenting. Siste uken var vi mest ved Helios, fordi vi likte uteområdene der bedre - masse grøntareal, mindre folk og miniland både ute og inne - perfekt for de minste! Og egne bassengområder. Gled dere! Bare send meg privat melding hvis du lurer på noe!
Squirrel79 Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Vi var også på Sunwing ferie i begynnelsen av mai, men vi var på Mallorca. Vil tro at stedet vi var er ganske tilsvarende det på Rhodos. Mini som da var 15 måneder koste seg masse ved bassenget og ellers på resorten, så de stedene er supre i forhold til barn. Signerer likevel det som hun over her skrev at trilla i bambinopakken er ganske ubrukelig. Vi byttet 3 ganger, og fikk til slutt en som var delvis brukelig. For to år siden var vi på Rhodos uten barn og storkoste oss der. En tur til Lindos er absolutt å anbefale. Fantastisk fin liten by. Og gamlebyen i Rhodos Town er også veldig stilig. Gå litt utenfor de typiske turistifiserte gatene og du får se litt mer av den greske livsstilen. Det går også mange båtturer til øyer i området. Vi var på Rhodos i forbindelse med øyhopping og reiste til de nærliggende øyene Tilos, Nissiros og Lipsi. Tilos er en sjarmerende øy med få fastboende, og selv om vi ikke hadde med barn virket det veldig barnevennlig der. Nissiros er en øy med en fantastisk vulkan som har tre krater. Det er mange dagsturer som blir organisert dit. Eneste ulempen der er at det kan bli litt varmt for de minste. Lipsi er en søt gresk øy hvor det gikk båt til. Båten kommer til en liten by hvor de greske båtene ligger på rekke og rad, og det er koselig gresk atmosfære i området. Hvertfall noen tips om dere ønsker å komme vekk i fra strandkanten og hotellet.
Squirrel79 Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 Og sånn apropos mat. Vi bestilte ikke noe mat noen av veiene. På vei til så fikk vi ikke noe mat, men når vi reiste tilbake lå det en barnemat-pakke i setet som vi ikke betalte for.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2010 Ja, da føler jeg meg trygg på at vi har valgt rett sted, for det er jo vår lille som skal stå i sentrum på vår ferie også :-) Takk igjen for gode tips - de noteres ;-) Tusen takk, det skal vi gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå