Gå til innhold

Sommer = grønske på klærne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og hvordan i all verden fjerner man det? Jentungen hadde på seg helt ny, hvit sommerbukse i går, og fikk en del grønske på den. (Ikke så veldig smart av mamman å kle på hvit bukse, nei - jeg vet! ;-))

Noen som har gode tips til hvordan man best fjerner grønskeflekker?

Fortsetter under...

Skrevet

Trenger tips om det jeg og, så jeg slenger meg på..

Har vurdert å fylle garderoben til vesla med kun grønne sommerklær ..

Skrevet

Zalo tar det som regel..

Ha zalo rett på flekken og gni litt før du putter i vaskemaskinen og vasker på vanlig måte, men helst samme dag som flekken er laget, jo lenger den sitter jo vanskeligere å få av.

Men det er desverre ikke alltid zalo tar det heller og da er jeg også hjelpesløs.

Skrevet

Jeg vet ikke om det blir bra nok på hvite bukser, men på olabukser hjelper det å spraye på biotex flekkfjernerspray mange ganger og la det virke en stund mellom hver gang og så vaske buksa igjen til slutt. Da blir den hvertfall barnehageren:-) Mulig man fortsatt vil se antydning til grønske på hvite klær, men det er verdt et forsøk.

Skrevet

Hehe, ja, kanskje det er det som er den ultimate løsningen ;-)

Skrevet

Ok, takk for tipset - da skal jeg huske det til neste gang. Flekken har nok sittet for lenge til den løsningen uansett nå, dessverre. Og avhenger dette av at man kan vaske klærne med én gang etterpå? Vi bor i blokk med fellesvaskeri nemlig, og har sjelden mulighet til å slenge klær i maskinen på kort varsel, dessverre... :-(

Annonse

Skrevet

OK, takk for tipset! :-) Jeg har kjøpt inn produktet, og håper at det tar det verste :-) Det er absolutt verdt et forsøk, ja! Jeg burde selvsagt aldri satt på ungen hvit bukse, men det var en bestemor som plutselig da fant ut at nå skulle de ut og leke på gresset. Tanken på å skifte bukse på ungen først falt tydeligvis ikke bestemor (eller noen av oss andre) inn ;-)

Gjest irismor
Skrevet

Heller zalo på flekken (gnir det ikke inn) og lar det ligge til jeg skal vaske (fellesvaskeri). Har ikke hatt problemer med å få vekk grønnske. Men hell zalo på flekken mens den er "fersk", ikke la den tørke inn.

Skrevet

Hvite klær kan du jo kanskje klore også? :-)

Skrevet

I KNOW!!!

NYLONVASK!! Sånn på blå tube..

Snuppa her fikk MASSE grønske på en knebukse før helga, og den er fin som ny, og det bare på 30 grader:-)))

Lykke til:-)

Skrevet

Okei - takk igjen ;-)

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det jeg også, men ble litt usikker da jeg så det var noen smådetaljer i farge bakpå buksa. Da turte jeg ikke, ifall den fargen løsner og farger av på resten av buksa...

Skrevet

Aha! Takk for nok et godt tips! Ble den helt rein på 30 grader er det tydelig en mirakel"kur" ;-) Takker og bukker!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...