Spent2014 Skrevet 21. juni 2010 #1 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei hei! Jeg er nå gravid i uke 11+3 =) Jeg og min kjære samboer lurer på og ta en hoppepåtur til syden! Har ikke vært gravid før,derfor litt dumme spm,men man kan vel dra til syden selv om man er gravid?og hva bør jeg ta ekstra hensyn til? Prøver og få snakke med en jordmoe i kommunen her,men etter og ha snakket men en snerpete helsesøster to ganger nå gir jeg opp. Jeg fikk ikke time til jordmor før i august,så jeg spurte pent om og få snakke med en jordmoe,men da ville hun absolutt vite hva det gjalt,jeg svarte så pent jeg kunne at det hadde ikke hun noe med og at jeg ville snakke med jordmoren,men da fikk jeg bare beskjed om og ringe legen min..........nå sitter jeg her da,med kroppen full av hormoner og gråter og synes den bitchen av ei helsesøster burde skaffe seg en ny jobb. Sånn,da har jeg fått tømt ut litt frustrasjon,og håper noen kan svare meg på mine spm.(planen er å dra til helga) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142006311-ferie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maibaby:) Skrevet 22. juni 2010 #2 Del Skrevet 22. juni 2010 heihei!!! jeg og har kanonlyst å reisa på tur til syden, spurte legen min, og han virket ikke helt happy med ideen, men jeg er bare 7 uker på vei og sjangsen på SA er fremdeles relativ stor, men du er jo snart over 12 uker, og da tenker jeg at det går nok bra så lenge du ikke spiser rødt kjøtt, salater, iskrem, unngår katter, ikke blir overopphetet og beveger deg på flyturen.... vurderer sterkt om at jeg skal reise i august når jeg er over 12 uker, er sååååå solsyk!!! 2 trimester er det de fleste anbefaler å reise i dersom man skal reise har kikket litt på nettet om dette kan du si god tur dersom du reiser!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142006311-ferie/#findComment-142011230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyrestein Skrevet 22. juni 2010 #3 Del Skrevet 22. juni 2010 Ved min forrige graviditet, dro jeg til syden (Bulgaria) i to uker, da var jeg 11 uker på vei. Legen min sa at så lenge jeg tar vare på meg selv, utviser "sunn fornuft" ifht hygiene og mat, drikke nok i varmen osv, så skulle jeg bare reise. Jordmora sa at helst burde jeg vente til etter 1. trimester.. Jeg dro, som sagt, og angrer ikke. Hadde en fin tur, mye hormoner og ble fort anpusten. Så vi "skrudde ned tempoet" vårt på alt av aktiviteter og tok det mye med ro. Om kveldene gikk vi rundt å så på butikker m.m, med pauser hvert kvarter..hehe.. Er gravid på nytt, og har vært i Tyrkia nå en uke (var da i uke 8). Det gikk også helt fint. Ble mye soving på meg da, tidlig kveld, men det var veeeldig deilig med sol og varme:) Lykke til med avgjørelsen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142006311-ferie/#findComment-142011530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå