Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Kan jeg heve kjøpet? Helt ny mac. Første dagen jeg brukte den var web-kameraet blurrete og skurrete, maskinen slo seg av og på i ett sett.. Sånt som ikke skal skje med ny maskin.. Sendte den inn til reparasjon med det samme, de finner ingen feil!! Noen som kan slike regler.. De krever jeg skal ta tilbake maskinen, og reinnstallere systemet Selv hjemme!? Jeg synes det er dritkjipt å ha kjøpt maskin til 10.000, med feil på...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 jeg hadde krevd en helt ny mac! ikke noe reperasjon!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Du kan kreve ny maskin! http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27 Se paragraf 27-29 i forbrukerkjøpsloven. Du kan velge om de skal rette opp skaden eller om du vil ha ny vare. Du får nok ikke heve kjøpet og få tilbake pengene. Men du skal ha skaden utbedret eller ny maskin!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Ville ha skrevet ut loven, så de vet hva de skal forholde seg til. Ikke alltid at selgerne kan loven heller og dikter opp garantier og regler selv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Er et butikken eller Apple Norge du har snakket med? Hvis det er butikken, så ville jeg ringt Apple direkte og snakket med dem. Min harddisk døde like etter det hadde gått 3 år og butikkene (var innom to forskjellige) ville jeg skulle betale for feilsøking og reparasjon. Jeg mente alt skulle gjøres på reklamasjon. Ringte til slutt Apple og fikk bekreftet dette, og de sendte mail til butikken om at deler var bestilt og maskinen min skulle fikses uten kostnader til meg. En annen tips er å ringe Forbrukerrådet (ikke Forbrukerombudet) og høre med dem hva slags rettigheter du har. Det gjorde jeg også og var fornøyd med hjelpen jeg fikk av dem. Hjelper mye før du tar kontakt med butikken igjen å vite hva dine rettigheter er. Lykke til, og håper du får ordnet alt. Jeg er så glad i mine Mac'er, og var så lei meg da harddisken døde på den ene. Fikk fikset det til slutt og har min kjære maskin tilbake (men uten alt av data, som ikke kunne reddes).
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Greia er jo at jeg leverte macen inn til reparasjon, men de fant ingen feil Det er jo helt rart.. Ettersom maskinen var treik, og streika flere ganger, samme dagen jeg kjøpte den. Pluss at kameraet på Macbooken min (den gamle) er tusen ganger bedre enn det på Macbook pro som jeg kjøpte ny.. Det er jo rart. Han i butikken sa at kameraet på Mackbook pro skulle være top notch! Det stemmer ikke med min... Så de har prøvd å "reparere" maskinen, men fant ingen feil.. Så da vet jeg liksom ikke. Vi var tre personer som var vitne til at maskinen streiket på denne måten, og vi prøvde ut kameraet alle sammen. Bildet var dårlig, blurrete og uskarpt.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå