Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne å gi babyen velling? Jeg fullammer og det har gått bra, men nå i det siste virker det som vesla aaaaldri blir mett på kvelden. Ammer nesten sammenhengende fra seks til ti og enda ser det ut som hun vil ha mer! Har gitt MME etter at hun har spist fra begge puppene et par ganger, bare for å se hvor mye hun faktisk vil ha, og da har hun gurglet i seg mellom 100 og 150 ml!!! Veit at man har mindre melk på kvelden, men det har aldri vært noe problem før..

Velsa er bare 7 uker, så jeg regner med at det er litt i tidligste laget enda, men det hadde vært deilig å kunne starte nedtellingen til da jeg kunne prøvd med litt velling på kveldstid :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales jo ikke å gi velling før 4 måneder. Jeg ga sønnen min det da han var litt over 3 måneder. Han drakk veldig mye MME, og det var ikke bra for nyrene. Jeg valgte derfor å tilsette ei ss grøtpulver i kveldsflaska på 170 ml. Men hadde jeg vært deg, ville jeg ventet en stund og fortsette som du gjør, og gi heller bare MME i tillegg.

Skrevet

Hvor mye er "veldig mye" MME?? Jenta mi på 3 måneder spiser 200ml ferdigblandet MME 4 ganger å døgnet. Er det for mye, eller er det greit siden hun ikke spiser så ofte?

Skrevet

Det er ganske vanlig at babyen "henger" i puppen på kvelden. Da er det mindre melk og de får i seg mer av den fete melka som kommer til slutt. I tillegg øker det selvsagt produksjonen din med så mye amming så på litt lengre sikt er det med på å tilpasse din produksjon til hennes behov.

Som de andre sier her, velling er det samme som grøt, så det anbefales å starte en gang mellom 4 og 6 mnd.

Skrevet

hehe Renee, den tanken har slått meg å! Han spiser godt med MME, men tenkte å introdusere velling om ikke lenge, men nå er jo mini 11 uker da:) venter et par-tre uker til så kjører jeg på med velling. da er han jo 13 uker...:)

Men du, skal vi ut å gå i løpet av uka eller? :) Send meg en meld da snuppa:)

Skrevet

Madam min:

Når jeg skrev mye MME, var det 1200 ML i døgnet. Det anbefales ikke mer enn 1000ml i døgnet. Det ditt barn drikker er da ikke for mye:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...