Gå til innhold

Dere som har brukt kortison..............

fholen

Anbefalte innlegg

Etter 2SA og 1MA i løpet av det siste året ønsker jeg å prøve kortison ved evt. ny graviditet.

Jeg vet at noen av dere på forumet her har brukt kortison, og lurer på følgende:

*Når begynte dere med kortison (hvor lenge før dere ble gravide, evt. om dere startet opp med en gang graviditet ble konstantert)

*Hvor mange uker brukte dere kortison

*Hvilken styrke var det på tablettene, dvs. 2 mg, 5 mg osv

*Hvilket merke brukte dere

*Dersom noen har fått sprøyte istedenfor tabletter - hvilket merke brukte dere, når begynte dere med sprøytene, hvor mange uker brukte dere sprøyter og hvor ofte fikk dere disse

Mange spørsmål dette, men håper noen av dere har noen innspill.

Takknemlig for svar:-)

Fortsetter under...

Jeg fikk sprøyter. Merke Depo Medrol 40 mg. De ble satt muskulært i rumpa på dag 2-4 i syklus FØR jeg skulle sette inn fryseegg. Når graviditet var påvist fikk jeg satt en ny, ca 4. uker etter den første. Siden har jeg ikke tatt mer.

Jeg fikk satt den første på legevakta - måtte få dem til å skrive ut resept også - jeg hadde bare en mail fra klinikken i Danmark å vifte med - og var på dag 3 i syklus fredag kveld... Min egen gynekolog var ikke positiv til bruk av kortison, men kanskje var det akkurat disse sprøytene som gjorde susen...? :)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...