Bompi:) Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg var hos legen går og fikk konstatert brystbetendelse. Fikk antibiotika. Hvor lang tid tar det før de røde områdene på brystet forsvinner? Er livredd for å få brystabscess. Synes det er vanskelig å amme hver 2. time da tulla ikke er interressert i å spise så ogteog brystpumpen river i stykker brystvorten min pga at den er ødelagt av sopp, håndmelking får jeg nå ikke til. Noen som vet hvor lenge jeg kan gå med disse småklumpene og rødheten??
Tingeling&guttaboyz Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Rødheten gir seg når betennelsen går ned. Min løsnet på 3. døgnet med ab- tok ultralyd av brystet på mistanke om abscess, men gudskjelov ikke! Hvis du har sopp i tillegg, håper jeg du ikke bare har fått Diclocil(den antibiotikaen man vanligvis gir ved brystbetennelse), men feks diflucan i tillegg? Jeg hadde sopp med forrige barn, du har min fulle sympati, det er forferdelig vondt! God bedring...
rampete robin Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Høres nesten ut som meg. Jeg gråt før jeg skulle amme, for jeg visste at det kom til å gjøre satans vondt!! Til slutt orket jeg ikke mer, og håndpumpa var heller ikke behagelig å bruke. Leide elektrisk brystpumpe fra ammehjelpen og brukte den i en uke til å tømme. De første to dagene fikk barnet bare fra flaske, slik at brystvortene mine fikk roet seg ned. Smørte meg med salve på vortene hele tiden. Sånn ullsalve eller hva det nå er. Med den elektriske brystpumpa fikk jeg ut skikkelige snørrklyser fra melkegangene og klumpene forsvant sakte med sikkert. Rødheten også. Flasset da den ble borte, akkurat som om jeg skulle vært solbrent :-) Tror jeg var ganske bra etter en uke med den pumpa kombindert med antibiotika. God bedring!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå