Kulepennen Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg syns min lille spiser veldig mye. Han er sikkert inne i en økeperiode, men er litt interessert i hvor mye deres små får i seg i løpet av en dag. (om i det hele tatt er mye...) Min lille på snart 8 mnd spiser: Frokost: Grøt, 100 ml vann og 80 grøt - 200 ml MME før han legges igjen. Lunsj: 1 hel skive med fisk eller leverpostei. Fruktbit. 200 ml melk før han legges igjen. Middag: 1 helt glass med middagsmat (evt 200 ml melk, men prøver å kutte ut denne) Mellommåltid: Fruktsmoothie ( denne varierer, kun viss det passer seg før kl 17.) Kvelds: Grøt 100 ml vann og 80ml grøt - 200 ml MME HS sa til meg at jeg skulle kutte ned melken til 2 flasker til dagen. Syns dette ble litt lite, siden han er så glad i flaksen før han skal sove. Sluttet å amme rundt 5 mnd, og har ikke så lyst til å kutte ut melken så mye. Vi liker den kosen begge to som flaksen gir:)
Tingeling&guttaboyz Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Ja, han spiser nok mye, men trenger det sikkert også Pluggen min på 7 mnd spiser pupp på tidlig morgen frokostgrøt av 100ml vann pupp før legging Lunch: 1/4 brødskive (tilvenning) + 1/2 middagsglass Pupp før legging Mellommåltid med frukt og fullkorn Kveldsgrøt 17.30 Pupp før legging 19 (Bare å nyte at gutten din spiser godt. Her er det nemlig en liten kamp å få i ham mat, og det er mye mer pes...
Lillemor&Gutta Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Frokost: Grøt av 125 ml vann + vann å drikke. 20-50 ml MME før duppen ca 1 time etter mat Lunsj: Suppetynn grøt på 60 ml vann blandet med 1 glass med grønnsaksmos + vann å drikke 30-80 ml MME før dupp Middag: 1 glass middagsglass + vann å drikke Mellom: Fruktsmoothie Kveldsmat: Grøt av 125 ml vann + vann å drikke 100-130 ml MME før natta. Du trenger ikke nødvendigvis å kutte helt ut flasken men kansje kutte ned på mengden? Når de er så store skal de helst ha mest mat. Kansje han trenger mer mat? Syns det blir feil av HS å si han skal ha så så mange flasker, siden det er den totale mengden som teller.
Gjest eelis+kian Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Det er bare fint at han spiser mye! De trenger en del næring disse små, særlig i denne alderen hvor mange begynner å bli mer aktive og kanskje ikke spiser på natten lenger :-) Jeg har hatt stikk motsatt problem, jeg har slitt en del med å få i småen fast føde. Nå har det løsnet litt, og han spiser: Frokost - Pupp og en brødskive med pålegg evnt en porsjon grøt. Lunsj - Pupp og en banan Middag - Et helt middagsglass (tidligere spiste han maks et halvt, og da hadde jeg flaks!) og litt fruktmos til dessert. Han får pupp en gang til mellom middag og kvelds. Kvelds - En porsjon grøt og pupp. Han får ikke mat på natten lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå