*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Har sportsvognsdel på duovogna mi med nesten full liggestilling(nesten helt flatt,men ikke helt). Når kan jeg bytte ut bagen? Mini er så nysgjerrig og skal ikke ligge flatt ut på rygg i bagen heller. Nå har jeg regulerbar bånn i bagen også, så har heist opp ryggen litt der.. men virker som om det ikke er helt bra nok det heller.. Han er ikke glad i å ligge i vogna. han er straks 3 mnd, vet jo at sportsvogner er fra 6mnd og oppover, men når tror dere jeg kan bytte?? takk for svar:-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Jeg ventet med å bytte til han var nesten 6 måneder. De skal jo ikke sitter når de er så små, så jeg ville ha ventet om jeg var deg. Sønnen min sklir litt lett i vogna ennå, klarer ikke holde seg oppe. Nå er han 7 måneder.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2010 mhm:-) men det gjør vel ikke noe at jeg har heist ryggen i bagen litt? den er til å heises, og har heist den i 35-40 grader ca.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Det går nok greit i små perioder, for vi har de jo litt i vippestol med heiset rygg også. Alt med måte, tror jeg:-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 :-D Da får jeg kanskje heise ned ryggen litt igjen.. takk for svar:)
X10ne Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Vi begynte å bruke sittedelen til duovogna da hun var 4,5 mnd. Da var det bare hyl og skrik i bagen - hun ville opp! Men vi har også en vogn med full liggestilling så hun lå nesten hele tiden i starten. Satte henne litt opp når hun ble alt for utålmodig.
mamman til to gutter Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 De bør ikke sitte før de kan sette seg opp selv, hvertfall ikke lenge av gangen. Bytte til sportsvogn kan du jo gjøre når du vil, men jeg ville ikke satt opp ryggen før om hvertfall 3-4mnd til når han er 6-7mnd, da er det sannsynlig at han begynner å bli sterk nok til å sitte selv i kortere perioder.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Begynte å bruke sportsdelen da hun var 3 mnd, satt opp ryggen med en gang, har gått helt fint det. Hun er 9 mnd nå
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Det sies at de ikke skal sitte i vogna før de kan sitte selv (pga bleastning på hoftene). Men som en annen poengterer sitter de jo i vippestolen, og bilstolen... Så en liten stund med bare litt helling går nok greit. Jeg har akkurat tatt bort bagen i vogna, og lillefrøkna er 5mnd. Men om småen er utolmodig og vil opp, kan ikke du bruke babybjørn/ mei tai ol ? Mye bedre for kroppen til den lille over tid, og så ser de jo så mye mer enn i en halvt oppreist liggestilling. Så får du heller bruke vogna når det skal soves
ღMadame_mim ღ Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Så lenge det nesten er flat liggestilling så kan di skifte nå etter min mening. Vi har samme funksjon på vår vogn slik at ryggen kun er løftet 5-10cm opp fra liggende. Vi byttet når jenta var 2.5mnd. Slik hun ligger er det ingen belastning for verken hofter eller rygg. har også seler som vi fester henne med slik at hun ikke sklir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå