Akkuratja Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Og hvor mye har dere deres små liggende på magen? Mi er ti uker, men hater å ligge på magen, så legger henne ofte ned på magen men ligger maks 30 sekund-1 minutt og blir så sint av d. Kan jo ikke la henne ligge der og skrike heller, men prøver jo å underholde og avlede der, uten hell. Hvordan kan jeg få trent opp nakkemusklene da? Storesøstra ser jeg på film holdt nakken og hodet støtt oppe på 3 mnd dagen, men kan ikke huske når hun startet med det, eller hvordan vi gjorde d me magetrening, husker hun og protesterte veldig på mageleie ei stund.
ღMadame_mim ღ Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Tror nok ikke det er så mange barn som liker å ligge på magen. Jenta mi har løftet hodet litt når hun ligger på magen helt fra hun ble født så har egentlig ikke lagt merke til når hun holdt det støtt for første gang.. Hun ble født over to uker på overtid så er nok derfor hun var litt tidlig ute. Vi har latt henne ligge mye oppå magen vår når hun skal trene musklene sine. Hun aksepterer det bedre enn å ligge på gulvet eller stellebordet.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Mini har også holdt hodet mye oppe siden fødsel..han er født 2 uker for tidlig. Var vel når han var rundt 4-6 uker at han begynte å holde det oppe sånn ordentlig og lenge av gangen. Nå er han 11 uker og veldig flink:) men han elsker jo å ligge på magen da, skal helst ligge på magen når han ligger på leketeppet sitt:-) Han er ikke så glad i å ligge flatt på ryggen lenger,da får han ikke med seg hva som skjer:-) Så her ligger han på magen hver gang han er på gulvet stort sett:-) flere timer daglig, til sammen:-) Prøv å bit tenna sammen og la henne ligge å gråte litt. Det gjør ingenting om de gråter, men vet det er grusomt å høre på... Men det er vel eneste måten de kan trene nakken på en trygg og god måte.
mamman til to gutter Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Vi har øvd med han liggende på vår mage mens vi halvveis sitter. Da er det mye enklere og han blir ikke så sint. Vi har selvfølgelig lagt han på gulvet også, men når han blir veldig irritert, så har vi snudd han tilbake til ryggen igjen. Jeg ser ingen grunn til at han skal ligge der når han er sint, for jeg tror ikke det er med på å gjøre at han syns det er gøy å ligge på magen. Etter en stund med intens øving på magen vår og litt på gulvet, løftet han plutselig hodet høyt opp og ble liggende på gulvet! Riktignok vinglet hodet masse, men han lå der lenge uten å klage. Nå er han 10,5uke og vingler fortsatt, men regner med at når vi fortsetter å øve mye, så blir han stadig flinkere. Vi skal forresten til manuellterapeut og sjekke for låsninger i nakke/rygg senere i uka pga andre ting, men jeg inbiler meg at hvis han har vondt i nakke eller rygg, så blir det vondt å ligge på magen og løfte hodet også, så satser på at det hjelper å behandle evt låsninger også.
mamma og my Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Mini her er 10 uker, og holder hodet oppe en liten stund om gangen. Liker forøvrig å ligge på magen. Et lite tips som gjør det gøyere å ligge på magen er å holde ei hand på baken deres, slik at de får støtte slik at nesa ikke tipper i gulvet hele tiden. Da kommer de også høyere opp, det er populært:) Og som eneste gang i historien har min helsesøster har også anbefalt oss å la babyen ligge f.eks på et bord framfor TV-en (selfølgelig godt sikret, altså) for å ha noe som fanger interessen når han ligger i mageleie.
rampete robin Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Min elsker å ligge på magen. Har sovet på magen siden han var noen uker. Det er på magen han roer seg. Han tippet rundt fra mage til rygg da han var 6 uker. Nå er han litt over 3 mnd og har full kontroll. Tipper ikke lenger rundt ukontrollert. Han kan ligge på magen leeeenge. Det gjorde han da han var 6 uker også, så har holdt hodet støtt siden da i alle fall.. Ligger vel nesten mer på magen enn han gjør på ryggen.
bittelille_persille Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Søta hatet å ligge på magen helt til hun ble 2,5-3 mnd. Jeg tror det kommer av seg selv hvis man øver litt. Hun var ikke spesielt sterk i starten. Hun lå mye på magen på magen min (som i bratt oppoverbakke) og synes det var triveligere enn gulvet og stellebordet. En annen fin rygg/nakke-trening var bæreselen. Vi bar henne i en ringslynge fra vi var på sykehuset, og bruker en manduca mye nå (hun er 3,5 mnd). Når hun sitter i den må hun stabilisere nakke og rygg selv og blir sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå