supersalg Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Lurer da på hva deres bebyer egentlig kan nå? Kan bebyen krype? sitte uten støtte? krabbe? slutta med pupp? (til de som ammet) får nattmat? sagt et ord? fått tann? holde seg oppe med strakke armer? komme opp i krabbestilling? hva kan bebyen din?
vaffeljernet <3 Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 du, han kan vel ingenting av de der... gidder nesten ikke snurre rundt en gang. bare legger seg på sida og leker med lekene sine. han er flink til å gripe etter leker og bruker bena for å dytte seg rundt og bortover slik at han får tak i leker, men han blir kjempesint veldig fort når han ligger på magen. men vi øver hver en dag. storesøstra var sånn hun og, men plutselig en dag syntes hun det var greit og etter det skjedde alt veldig fort. men de få minuttene han ligger på magen så er han ofte oppe på strake armer og tipper nesten rundt igjen, men så blir han kjempesint og vil ikke mer. han spiser grøt og sviskemos mot treg mage og får fortsatt en del pupp pm dagen og ca en pupp om natta. nattpupping har han kutta ned på selv. har ikke gjort noe for å kutte ned på det selv, men har tenkt og kutte ut den siste nå, for det er så ofte han er mett når vi skal spise frokost og det kan jo bare være fordi han pupper slik tidlig morgen/sen natt. ingen tenner enda og ingen ord, men han babler masse og hermer etter lyder søstra lager, så kan hende han begynner og snakke tidligere enn det hun gjorde. han er stort sett blid som ei sol og ler og har det så bra der han ligger og spinner rundt. sånn er lillestore godklumpen min :-)
Guttemamma x 3 Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Ikke mye å "skryte" av her heller. - Kryper ikke - Sitter ikke uten støtte - Krabber ikke - Fullammer enda og har ikke tenkt å slutte med pupp før han er ihvertfall 1 år - Får nattmat ved behov. Vanligvis kl 3 og 6 (vi kaller 6 natt hos oss) - Ingen ord - Ingen tenner - Holder seg ikke opp på strake armer - Kommer ikke opp i krabbestilling Mye likt med "vaffeljernet". Ruller seg over på siden og leker med lekene sine. Liker seg ikke på magen enda, men vår erfaring er også at plutselig kommer det og da skjer "alt" på kort tid.
Tyra01 Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Vår gutt ble født 13. desember Han kan nå: - Dra seg fremover på gulvet med bena etter (ganske raskt!) - I dag faktisk var han såvidt oppe i krabbestilling et par ganger - Sitter ikke uten støtte, men sitter og holder seg oppe i sportsvogna, veldig nysgjerrig på alt rundt seg - Får kun mme, men får fortsatt et måltid på natta, ca kl 04 - ingen ord nei, men babler fælt - Klarer å putte smokken i munnen - To tenner på vei opp nede, den ene har kommet ganske langt opp - Holder seg fint oppe på strake armer - Ruller fra mage til rygg og tilbake igjen Han er stor for alderen også da
Miss Fix Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Min kan: -Sette seg opp selv - står i krabbestilling, men kommer seg bare bakover foreløpig. - rulle bevisst begge veier - holder seg oppe med strake armer og med bare tærne i bakken (altså som man gjør når man tar push ups) - får en flaske på natta enda, men har planer om nattavvenning ganske snart. Hun er akkurat 6 mndr, men har klart dette et par uker allerede. Aktiv liten jente
Miss Fix Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Jeg glemte at hun sier mamma Har sagt mamma siden hun var to måneder, men nå føler jeg hun sier det mer bevisst. Før var det mer maa-maaa, nå er det MAMMA! hehe..
X10ne Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Her er det ikke så mye å skryte av... :-) - Kryper ikke. Åler seg litt hit og ditt, men havner aldri der hun har tenkt (og blir skikkelig sur). - Sitter ikke uten støtte (men det skal ikke mye til lenger - holder litt i den ene hånda). - Krabber ikke. - Får fremdeles pupp (men interessen er dalende merker jeg). - Får som regel mat én gang per natt, men det skjer stadig oftere at hun sover igjennom. Krysser fingrene for selvavvenning! - Sier ingen ord. Litt for mye forlangt at en på 6 mnd. skal si noe forståelig kanskje? Men hun babler utrolig mye da. - Har fått to tenner. Disse kom da hun var ca 4 mnd. Det ser ut til at de neste lar vente på seg. - Kan holde seg oppe på strake armer, men veldig kort tid av gangen. - Er aldri oppe i krabbestilling, men øver veldig.
Nordlandnøtta Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Hehe, må no le litt, jeg som var så bekymra for at min pjokk var den eneste som ikke "kunne" noen ting.. Kryper heller ikke, ruller noen ganger over på magen, da er han så stolt kommer godt over på sidene og tar lekene som han får tak i.Holder lekene kjempegodt og bytter mellom hendene. Sitter ikke. Fått to tenner nede, og det klør veldig oppe nå, så det blir vel ikke så lenge til det kommer der. Ler mye,"prater" på sin måte. Spiser grøt 3 ganger dagen, Nekter plent å drikke mme, så det er pupp 2-3 time enda. Drikker vann til grøten. 1-2 nattmåltider enda. ÅÅÅÅÅ gud kor e gleda meg til han er ferdig med det. Jeg regner vel med at han kommer til å både krype, sitte, gå,prate, og alt annet en gang. Dem er no bare 6 mnd.. Min lille snupp )
sajam Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Kjempen vår ( 12,3kg og 74cm) kan rulle fra rygg til mage, noen ganger tilbake til rygg om han får for stor fart ;o) Griper etter leker og bytter hånd. Spinner rundt i sirkel på både mage og rygg. Homper seg så smått fremmover når han ligger på magen. Han er egentlig ikke spes glad i og ligge på magen, blir fort sliten. Har så smått begynt og holde seg på strake armer. Skravler som en foss(på sin egen måte ;o)) mamma og pappa =)) Har to tannebisser nede, ingen tegn til flere. Han ammes stort sett hver 4. time og får et lite grøt-måltid på kvelden. Prøver og få til et måltid til i løpet av dagen, men magen hans tåler rett og slett ikke fast føde =( Han får pupp ved behov om natta ;o)
Julelita Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Snuppa mi er født midt i november, så hun er et par uker eldre enn deres babyer. Jeg hiver meg på tråden her , sånn til sammenligning. Hun setter seg opp selv, har gjort det ca 3 uker nå, og sitter fint uten støtte. Klarer også fint å gå tilbake til krabbestilling igjen om det er noe hun vil nå osv. Holder seg oppe med strake armer, er oppe i krabbestilling og dytter seg bakover i god fart. Det er ca halvannen måned siden hun klarte å komme seg opp i krabbestilling, men balansen er betydelig bedret nå. Hun krabber ikke enda, men jeg tror at det kommer snart. Hun jobber hardt med å komme seg framover, og klarer sånn ca et krabb før hun faller eller legger seg ned igjen. Hun reiser seg ikke selv, men har prøvd på det. Hun falt ganske så godt, tror at det skremte henne litt. Hun får fortsatt pupp, men er ikke så veldig interessert i den om dagen. Prøver å få til et dagmåltid i tillegg til morgen og kveld. Spiser godt med grøt, men er ikke så veldig glad i middag. Nattammer fortsatt, tre ganger per natt. Ingen tenner har tittet fram, men det klør veldig, så vi venter i spenning. Hun babler mye, men er litt usikker på det med snakking. Det virker som om hun har funnet kallenavn på meg og faren da, men sier ikke mamma og pappa. Faren er babba, og jeg er dadaaa (jeg synes at det høres ut som "du der" ). Det høres ut som om hun sier "hadet" av og til (når noen skal dra, og vi også sier det), men det kan være innbilning. Også er hun veldig glad i å vise hvor stor hun er.
Marius og Jonas! Skrevet 23. juni 2010 #11 Skrevet 23. juni 2010 Klumpen min er født på nyttårsaften, og er en ganske bedagelig fyr..... =) Ruller rygg-mage, men ikke mage-rygg. Hverken krabber eller åler seg, men prøver tappert og er ivrig opp med rumpa. Sitter ikke selv, men er veldig glad i å sitte på fanget og titte litt. Sover hele natta, fra ca 19/20 til ca 06, har gjort det siden han var 3,5 mnd. Ingen tenner enda, men storebror fikk heller ikke tenner før ca 9 mnd, så jeg venter ikke å se noen her heller med det første. Spiser grøt 2 ganger om dagen, og har akkurat begynt så vidt med middag, noe som ikke har falt helt i smak enda...... Sier ingen ord enda, men praten går hele dagen alikevel!
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #12 Skrevet 23. juni 2010 Krype? Nei Sitte uten støtte? Nei Krabbe? Nei Sluttet med pupp? Ja Får nattmat? Nei Sagt et ord? Nei.. Fått tann? 2 Holde seg oppe? Ja Komme opp i krabbestilling? Heiser litt med rompa, men ikke mye
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 23. juni 2010 #13 Skrevet 23. juni 2010 15.12.09 krype:nei sitte: ja krabbe: nei pupp: nei nattmat: nei som regel ikke ord: nei tann: ja 2 stk nede strake armer: ja krabbestilling: nesten
LinnK87 Skrevet 24. juni 2010 #14 Skrevet 24. juni 2010 født 31.12.09 Hun kan: Får en flaske om natten i 6 tiden Får 2 måltider me grøt.morning og kveld. Ruller seg over på magen Prøver å komme seg fremover Ikke noen ord Ingen tenner enda Ikke krabbestilling enda Kan sitte på fanget i noen sekunder uten støtte. Ikke noen ord enda, bare babling.
vaffeljernet <3 Skrevet 26. juni 2010 #15 Skrevet 26. juni 2010 hoho, nå har han begynt og rulle rundt. fra rygg til mage. ganske morsomt for han gjør det hele tiden, virkelig jobber for å komme seg rundt og når han først havner på magen så begynner han og gråte for han vil ikke ligge slik. søt atte :-)
January10 - Skrevet 1. juli 2010 #16 Skrevet 1. juli 2010 Min er nylig blitt 6 mndr. Født i romjulen. Hun kan : Ikke sitte uten støtte, men sitter ganske stødig i tripptrappstolen & på fanget Ikke krype, men åler seg fremover og til sidene Får MME Spiser ikke om natten Og sover hele natten (AMEN) Sier Hei, ma-ma, la-la og andre to-stavelsesord Ikke fått noen tenner ut enda, men det er like før. Kan ikke holde seg oppe på strake armer Ikke komme opp i krabbestillig
dixie79 Skrevet 1. juli 2010 #17 Skrevet 1. juli 2010 nei, kan ikke krype ikke sitte uten støtte sutter masse pupp enda 2 eller 3 ganger per natt ikke sakt noe, men lage mye lyder ingen tenner her ja holder seg oppe kommer i krabbestilling
dixie79 Skrevet 1. juli 2010 #18 Skrevet 1. juli 2010 nei, kan ikke krype ikke sitte uten støtte sutter masse pupp enda 2 eller 3 ganger per natt ikke sakt noe, men lage mye lyder ingen tenner her ja holder seg oppe
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 3. juli 2010 #19 Skrevet 3. juli 2010 Han kryper ikke, åler seg litt rundt, og tar rumpa opp i krabbestilling. Er ikke lenge til tror jeg. Sitter litt uten støtte, nettop begynt med det (setter seg ikke opp selv). Får fortsatt pupp og morgen+kvelds grøt. Ikke noe nattmat lengre. Snakker ikke, ikke fått tenner. Ruller mage-rygg og rygg-mage (gjort i en mnd ca) som en helt! Holder seg fint oppe med strake armer.
Tobarnsmor2be! Skrevet 3. juli 2010 #20 Skrevet 3. juli 2010 09.11.09 Slenger meg på for å "skryte" litt Krype? Han krabber som en gal Sitte uten støtte? Ganske bra Krabbe? Ja, overalt Sluttet med pupp? Ja Får nattmat? Nei Sagt et ord? Nei.. Fått tann? 4 Holde seg oppe? Ja, han reiser seg opp på begge bein og prøver å klatre overalt.. Helt spinnvill.. Komme opp i krabbestilling? Ja Er jo stolt, men samtidig så savner jeg at han bare lå der og ikke gjorde noe.. Han er ganske tidlig ute..
supersalg Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #21 Skrevet 14. juli 2010 pusher på denne tråden =) Skjedd no nytt med de små ? Kan sitte uten støtte? gynge frem og tilbake med strake armer? tenner? sagt ord? hvor mange måltider om dagen? nattmat? krabber? åler/kryper? hva mer? =) =)
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 15. juli 2010 #23 Skrevet 15. juli 2010 Tror jeg svarte på dette for en mnd siden men, Hun sitter med strak rygg på gulvet uten støtte 2 tenner nede ingen ord, og det er heller ikke noe vi prøver lære henne ennu ca 5 måltider som regel ikke nattmat krabber ikke åler, kryper mye, mest baklengs men beveger seg raskt. ellers? spiser godt og sover 2-3 ganger ca 1 time på dagen legger seg 1830 og sover 12 timer Hun gråter så og si aldri, fantastisk snill og smiler absolutt hele tiden. Gud det er herlig med baby!!!!!
Miss Fix Skrevet 16. juli 2010 #24 Skrevet 16. juli 2010 Siden supersalg pusher, kan jeg svare på nytt jeg Har skjedd stooore fremskritt her den siste tiden! Kan krype/krabbe og i en bra fart plutselig! Sitter uten støtte. Setter seg opp selv. Reiser seg opp over alt og står ganske stødig nå.. Slipper en hånd når hun står, så ganske vågal. To tenner! Hun er nå 7 mndr, men har gjort dette i flere uker allerede. Så her er det nok å henge fingrene i for mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå