supersalg Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Når er det vanlig at bebyen lærer å krype fremover? Når lærte din beby det? (om ungen din kan det da) Hvor gammel er bebyen din? kan h*n krype ennå? Hva må de kunne før de krabber? (om de lærer det da)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Jeg vet ikke hva som er vanlig, kanskje mellom 7 og 9 mnd. Mens mange lærer det lenge før eller lenge etter. (da tenker jeg på det å åle seg fremover) Min baby lærte seg å åle da hun nærmet seg 8 mnd. Vet ikke hva de må kunne før det kan krabbe. Noen åler seg aldri, men går rett på krabbingen, mens noen babyer krabber aldri og bare går fra åling til det å gå. Men de står vel en del i krabbestilling (knærne under rompa og rake armer) før de begynner å komme seg fremover med annenhver fot og arm
supersalg Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2010 takk flere? tenker ikke på sånn larveåling men virkelig dra seg fremover med armene med beina slepenes etter . . .
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Ja, vår var ihvertfall som sagt nesten 8 mnd da hun dro seg fremover med armene, med bena på slep. Etterhvert bruker hun bena litt mer.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Hun er 8.5 mnd nå, og kan ikke krabbe fortsatt. Hun har kanskje stått i krabbestilling et par ganger, men det er sjelden hun gjør det.
supersalg Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2010 spennende håper jenta vår lærer seg å krabbe
sillyfilly og Olivia Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Olivia er 5 mnd gammel og ho drar seg frem med armene. Med beina hengende etter som du sier, men ho er visst tidlig ute med det meste. Bare ikke tenner som er tidlig.
Gjest eelis+kian Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Min gutt var vel 7,5 mnd når han begynte å krype på knærne. Da hadde han stått på alle fire og gynget frem og tilbake i en måneds tid, hehe. Han kunne åle og rulle i alle retninger før han begynte å krype. Han rullet rygg-mage da han var 5 mnd og lærte å åle når han var 6,5 mnd.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 20. juni 2010 #10 Skrevet 20. juni 2010 Frøkna vår har akkurat lært seg det så vidt og hun er 9,5 mnd. Drar seg framover med den ene hånda og dytter litt med det ene benet. Kusina hennes som er 3 uker yngre har krabba siden 6 mnd alder og har nesten lært seg å gå... Alt i eget tempo
abella Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Knerten begynte å stå i krabbestilling litt før han ble 6 mnd. Han begynte å åle/krype fremover akkurat ved 6 mnd. Tenker da på både med armer og ben annenhver. Han har aldri slept seg med bena hengende bak eller flyttet seg bakover som mange andre gjør. Han fikk raskt opp et kjapt tempo og bruker ikke mange sekunder på å krysse rommet, så her er det bare å løpe etter... Han har såvidt begynt med noen prøvende krabbesteg. Er snart 7 mnd.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Tuppa mi er nå snart 9 mnd og kan krabbe på alle 4:) Men det du snakker om med å åle seg fremover med bena på slep lærte hun seg når hun var rett over 6 mnd:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Her har mine vært 9 mnd, 4,5 mnd, 4,5 mnd og 5 mnd når de begynte å dra seg fremover på gulvet, de var ca 8 mnd, 7 mnd, 6,5 mnd og 5,5 mnd når de stod på alle fire og gynget første gang, og 10,5 mnd, 7 mnd, 8 mnd og 7 mnd når de krabbet på alle fire for første gang. Som du ser har jeg en som var normal/treg her og 3 som var tidlige her. Før de krabber må de kunne stå på alle fire, og det kan de gjøre i flere måneder uten å knekke krabbekoden, eller de kan krabbe allerede få dager etter de klarer det for første gang :-)
Tyren78-09+12 Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Begynte vel å åle seg framover når han var ca 7+ mnd. Og begynte å krabbe når han var rundt 9 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå