Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Del Skrevet 20. juni 2010 JA.. Vert sjikkeli kvalm og dårlig de siste 3 ukene, men ikke tenkt så veldi mye på det, så bjunte eg og tenke på at eg skulle hatt mensen for en god stund siden... gikk på apoteket og kjøpte en test bare for og finne ut om jeg faktisk var gravid,... Hadde ikke før begynt og tisse på den så kom det 2 knall blå streker opp... Eg blei så fortvila og gla på samme måte, selv om eg viste at min samboer ikke vil ha noe ny baby nå.. Har en datter på 2 år i august... Jeg har gått på pillene og alt men blitt gravid da altså... Men sitter nå med et stort valg og ta som eg ikke helt klarer og bestemme meg for.. Eg vil ha en ny baby, uten tvil, men samboeren min vil absolutt ikke nå, han føler seg ikke klar. datteren vår er helt frelst i babyen åg snakker om babyer hele tiden, og jeg ser hun har godt av en/ei leke kompis/veninne.. men vet ikke hva jeg kan gjøre, e veldi imot abort, og ønsker dette barnet.. Så lenge det er sånn som det er, at jeg vil ha, men han ikke, så kan de koste meg forholdet mitt... Jeg jobber ikke, men søker etter jobb hele tiden, så vi er 3 stk på hans lønn, det går, men kan være trangt til tider.. Jeg er sååååå usikker på hva jeg vil gjøre.. Er redd for og miste han, men er også redd for å miste noe så lite og vedunderligt.. Jeg har ikke retten til å velge mellom liv og død... det er ikke min oppgave.. Kan noen hjelpe meg... hva kan eg jør?, hva kan eg si? ifølge nettet er jeg 6 uker og 5 dager påvei... Hilsen fortvila 21 åring me ei lita på 2 år Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142004234-gravid-igjen-men-mannen-min-sier-nei-hjelp-meg/
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei Det er jo egentlig veldig fint , om du vil ha flere barn, at det ikke er så stor aldersforskjell mellom søsknene =) Dette er til syven og sist ditt valg. Det er din kropp og om du er imot abort, så synes jeg ikke du skal ta abort. Jeg tror at man aldri vil bli helt klar for det før man er der. Nå er denne situasjonen ganske fersk for både deg og kjæresten din. Gi han litt tid. Uansett hva du skulle velge så har du fortsatt litt tid på det. Med tanke på at du ikke har noen jobb nå og han forsørger dere alle tre så er det forstålig at han er litt frustrert. For det blir jo enda en munn og mette. Men det økonomiske kan man alltids løse. Du kan jo fortsatt få deg en jobb i mellomtiden, og da kan du få permisjon. Min personlige mening er at du skal følge hjertet, og magefølelsen din =) Om du absolutt ikke vil gjennomføre en abort så ikke gjør det!!! Han trenger nok bare litt tid. Når magen kommer så kommer nok han til å bli like solgt som deg =) Uansett hva du skulle velge så ønsker jeg dere lykke til =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142004234-gravid-igjen-men-mannen-min-sier-nei-hjelp-meg/#findComment-142007137
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Del Skrevet 27. juli 2010 Heisann Jeg har vært igjennom det samme som deg omtrent, jeg valgte å beholde barnet. Om han ikke ønsket å bli far, da skulle han ha tenkt på det ved at han brukte besyttelse for å sikkre seg selv. Det er 15 måneder i mellom våre, min samboer ville heller ikke, men igjen da burde han tenkt lenger. Men etter vært som magen begynnte å vokse, ble han mer og mer gla i valget jeg tok, og i dag er jenta vår 3 år og han angrer ikke på valget jeg gjorde. Heller det at han truet med å gå fra meg om jeg tok vare på det. Idag sitter jeg med hu elste på snart 5 og hu minste på 3 år, Og er gravid igjen nå som er planlagt og har termin i 20 mars ca. Og vår økonomi var heller ikke den beste, men den kommer etter vært. Gjør det du vil, ikke la deg føle deg presset til noe du ikke vil. Det er det aller viktigste. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142004234-gravid-igjen-men-mannen-min-sier-nei-hjelp-meg/#findComment-142131077
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg ville aldri, under noen omstendigheter, tatt bort et foster jeg ønsket å beholde. Jeg tror at samboeren din vil komme seg etter hvert, og hvis han ikke skulle gjøre det, så klarer du deg nok fint alene også. Hvis jeg var deg ville jeg ikke ofret abort en tanke til og informert samboeren om at det var noe jeg aldri kom til å gjøre og heller ikke hadde behov eller ønske om å diskutere. Hvis du er klinkende klar på hva ditt valg er blir det lettere for han å innse at dere skal ha et barn til og da kan han begynne å jobbe med sin egen instilling til dette. Lykke til og gratulerer med baby i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142004234-gravid-igjen-men-mannen-min-sier-nei-hjelp-meg/#findComment-142143601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå