Gå til innhold

Noen som har tatt paralgin forte mens de var gravide?

Anbefalte innlegg

Ramla i trappa på lørdag og har forferdelig vondt rundt halebeinet, har ikke tatt annet enn paracet hittil, men gruer for natta. Sov dårlig forrige natt, fordi det var en pine å snu seg i senga og greide ikke ligge særlig lenge i samme stilling. Er 26+5 idag.

Vurderer å ta en paralgin forte tbl, står i felleskatalogen at det ikke er skadelig for fosteret, men kan gi abstinenser og pusteproblemer om man bruker mye paralgin forte over lengre tid. For meg blir dette en engangsforetakelse, men likevel, hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Hei. Jeg gikk på Paralgin forte igjennom det meste av forrige svangerskap pga at jeg til stadighet knekkte ribbein. Gikk helt fint det, måtte bare gå uten de siste to ukene før termin for å sikre at babyen ikke fikk abstinenser etter fødselen. Ringer du legen får du nok beskjed om at det er trygt å ta...

Regner med at legen kommer til å si at jeg bare skal ta smertestillende hvis jeg føler at jeg må ta det. Man skal vel oppveie fordelen mot ulempen, hvis man er urolig og ikke får sove, så er vel ikke det gunstig for babyen heller..

Nettopp. Babyen har det best med en uthvilt og nogenlunde smertefri mamma.. Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk sist. Lå til og med på sykehus en periode og fikk morfin . Håper du blir fort bedre og slipper flere uhell. Lykke til!

eg er plaget med migrene å har fått paralgin av legen som krise medisin pga at eg ikke kan ta mine vanlige piller...de sier at det ikke skal være farlig så lenge man begrenser seg å tar bare hvis det helt nødvendig...

Hei,

Du, ring legen og hør først, er vel det lureste? Kan jo også ringe legevakten og få råd der? Er jo kun paracet man i utgangspunktet anbefaler under svangerskap, og er jo det som også er best av milde smertestillende for skjelett smerte. Masse lykke til uansett, håper du snart er smertefri:)

Annonse

jeg ble innlagt på sykehuset i forrige uke og fikk paralgin forte/pinex forte for smerter. Flere leger sa det var helt ufarlig for babyen og at jeg kunne ta 4 tabletter i døgnet. Som de sa så er det mye verre for både meg og babyen at jeg har det vondt. Paracept har jeg å tatt tidligere og skal være ufarlig. Det er bare ibux man skal holde seg unna.

jeg fikk dette på resept av legevakta når jeg hadde tannverk nå mens jeg var gravid..brukte det over 2 dager..skal ikke være farlig ved ordentlig bruk selvfølgelig.så bare ta en tablett og sov godt du:)

Det ville jeg gjort i ditt tilfelle..men selvfølgelig ring legen om du er usikker, man blir alltid litt tryggere om man får beskjeden av de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...