Gjest Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Vi skal fly til Barcelona og deretter reise videre til en by som heter Calafell. Når vi kommer til Barcelona har jeg liten formening om hvordan vi skal komme oss videre. Det går buss og tog har jeg forstått, og tar ca 45 min. Hovedbekymringen min er vesle krapyl på 12 mnd. Skal jeg dra på bilsete til henne? Om jeg ikke tar med sete, er det da tryggest å ta tog? *hater mannen min som nekter å dra på chartertur*
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Tar du aldrig bussen eller tog her hjemme? De har ikke barneseter på busser eller tog her til lands heller.. ville ikke brukt så mye energi på å bekymre meg over dette, spania er et sivilisert land. Jeg ville nok heller vært mer bekymra over busstur uten barnesete i et uland. Jeg ville tatt det som er mest praktisk i forhold til bestemmelses sted. Slik at dere slipper å ta taxi noen plass uten barnesete.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Bilsete vil jo hjelpe en del, selv om det ikke skulle være seler. Selv har jeg alltid krevd leigebil enten med at vi har med babysetet eller at vi har leid med barnesete når de har blitt eldre. Selv på charterturer for å slippe å ha barnet på fanget på bussen til hotellet. Hadde ikke tilgitt meg selv om noe hadde skjedd.
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Nei, jeg reiser aldri med buss eller tog her hjemme. Skal jeg droppe buss og satse på tog dersom jeg ikke tar med sete? Mener det er kort gangavstand fra både togstasjon og busstasjon i Calafell, til hotellet vi skal bo på. Taxi slipper vi derfor unna.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Ta med sete og ta taxi. Buss eller tog går vel ut på det samme. Kommer litt ann på hastigheten til de forskjellige kjøretøyene.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 hadde ikke orka å drassa på en bilstol som kanskje skal brukes!du har da vel nok av ting og bagarsje som skal bli med? nei ta toget.forhør dere på flyplassen når dere lander om hvor togstasjonen er og når neste tog til bestemmelsesstedet går.eller kanskje du finner slik info på nettet? (det gjør du sikkert!) jeg synes du skal være stolt over mannen din som ikke orker å være så mainstream,dere får det sikkert kjempefint! ikke stress,ingen grunn til det! ha en fin tur da!
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Takk for det:) Føler meg som en knøl, er vanligvis reisevant, men har ikke reist med så lite barn med fly før.
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Både buss og tog er sannsynligvis tryggere enn de fleste privatbiler i trafikken, selv om man ikke har alltid har anledning til å sikre seg selv. Når det er sagt pleier jeg alltid ta med bilsete til minsta og smigre/gråte/krangle meg til å få med bilsetet inn i flyet (funker 9 av 10 ganger).
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 jeg har det akkurat slik som du har det!jeg er også reisevant, men nå når vi skal ta med to barn er jeg plutselig en skikkelig kjedelig og problemorientert mamma! herregud da,det går jo som regel bra å ha med barn,iallefall når vi bare skal til europa! (tenker selv på en tur til italia) vi får det sikkert bare bra,og barna også! hilsen anonym rett over her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå