Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i uke 16, fikk da vite at det var en lite gutt i magen min. Så var vi på ordinær ul i uke 18, men da var det plutselig en jente. Jordmora var ganske sikker på dette, fikk med bilde hjem der hun hadde ringet rundt det hun mente var kjønnsleppene.

For min del er det akkurat det samme hva som kommer, blir like glad uansett :) Men tenker det er lettere å kjøpe inn utstyr når man vet kjønnet.

Ville dere ha stolt på at det er en jente, og kjøpt inn rosa, eller ville dere ha venta for å se hva som kommer? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142004009-hva-skal-jeg-tro-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lamia.

Ja dette ble forvirrende skjønner jeg. Ikke godt å vite hva man skal tru. Hvis du ikke klarer å vente med å få vite kjønnet, så hadde jeg bestilt privat Ultralyd litt senere (Eventuelt 3D) For å sjekke enda en gang.

Jeg fikk vite da jeg var i uke 20 at jeg får ei jente. Men legen/jordmor kan jo ta feil. Jeg får heldigvis flere Ultralyder framover, så jeg får dobbeltsjekka dette om det stemmer at jeg virkelig har ei jente i magen.

Det er jo lettere å se kjønnet i uke 18 enn i uke 16, men det er jo sjelden 100% sikkert uansett. Må du ha alt i rosa til jente da? Kan du ikke kjøpe det du absolutt må ha før fødsel i mer nøytrale farger, som funker til både gutt og jente? Så kan du evt. heller kjøpe masse rosa klær etc. etter at nurket er født? Eller kanskje ta en ultralyd litt nærmere termin for å dobbeltsjekke :)

Neida, må jo ikke ha alt i rosa. Har kjøpt inn litt i beige og hvitt allerede. Vi tenkte bare det hadde vært gøy å vite hva det blir :) Så kanskje det blir 3d-ultralyd på oss, får se om jeg får med meg samboeren min :) Hvis ikke er det jo ikke så viktig å vite det, bare nurket er friskt så er jo det det viktigste.

vi fikk vite 95% sikkert at det var jente på 3d i uke 16. får vel bekrefta om det stemmer i uke 19 på ordinær ul. men man vet jo aldri, hehe. kansje det er en gutt hær inne. men jeg syns selv det såg ut som en jente på bilde. spennende uansett og allt såg bra ut ellers.

masse lykke til videre :)

Annonse

Opplevde nesten det samme med min første. Var på UL i uke 15 Der pekte til og med legen på det han mente var en tissefant, men det viste seg at det måtte ha vært klitoris, for jente ble det. Har hørt at på UL før uke 17-18 blir det feilrapportert guttefødsler i fleng... På rutine ULen så de ingenting, men jeg hadde en ekstra i uke 30. Da så de kjønnslepper. Jeg ville stolt på hun som mente hun så kjønnslepper.

Var på UL nå også i uke 14. Doktoren mente det var gutt - kjæresten min spurte. Jeg venter med å tro på det til en senere UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...