Gå til innhold

eneggede tvillinger...:)

storetausa m 2 premature

Anbefalte innlegg

Hei!! Jeg var på tidlig UL sist uke, og da såg vi to embryoer, og to hjerter som slo :) Skal si at overraskelsen var stor!! Det jeg lurer på, som jeg glemte å spørre gynekologen min om, å som jeg ikke finner svar på noe sted er; dersom det ene embryoet dør, slutten av 1. trimester, og det blir en SA, vil da det andre em. overleve???

Takker for svar!! Håper ikke dette ble veldig rotete...

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjempemye kunnskaper om emnet, særlig ikke enegga.. Men vil tro at det er veldig individuelt om den andre tvillingen vil overleve.. Det spørs vel også litt hva/hvor mye de deler og hvorfor tvillingen eventuelt dør.. Det er jo ganske mange graviditeter som starter som tvilling, men den ene parten dør.. Det kommer vel også an på hvor langt på vei du er osv..

Vil bare ønske deg masse lykke til, og så må jeg vel si at man ikke bør gå rundt å bekymre seg så altfor mye.. Selv brukte jeg myyye energi og krefter på bekymring, men er nå i uke 30 med mine og det har gått kjempeflott..Det er fortsatt bekymringer, men de tar ikke over for all gleden =)

Vi hadde også tidlig ul (uke 7) og oppdaget at det var tvillinger. Ifølge gynekologen var det 'ofte' at det var to embryoer så tidlig, men at en av dem falt fra innen uke 11. Dette ville være uproblematisk for den andre. Hun antok alt dengang av våre var eneggede da det så ut som om de delte ytre (og kanskje indre) fosterhinne.

Lykke til:D

Halloen :)

På UL i uke 6 såg vi bare et hjerte, og i uke 8 såg vi to :) Jeg er i uke 9 nå..å tiden går veldig veldig sakte ;) Håper vi ser to når vi skal på UL i uke 11. Hadde du mange sv.symptom??bortsett fra ømme pupper av og til, og kvalm med oppkast hele tiden, så har jeg ikke flere!!

Hvor langt er du på vei då?? Håper det går bra med dere også :)

Annonse

Hei og hopp;)

Så fnt at du har kommet til uke 9 da!Tror nok det vil gå bra:)

Mine symptomer var kvalme(men bare i 2-3 uker) og at jeg var kjempetrøtt.

Når jeg kom hjem fra jobb, var jeg heeelt gåen og måtte sette på vekkerklokke for å få i meg litt middag eller for å komme meg ut på f.eks trening.

Gjorde jeg ikke det sov jeg lett til neste morgen:)

Jeg er nå i uke 34+4 og jentene mine kommer med keisersnitt neste tirsdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...