GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Eg skal ut i lære som helsefagarbeider etter sommeren, men ser allerede nå når eg skal jobbe litt i sommer, at å jobbe turnus er ikke alltid like greit og kjekt når en har små barn. Har en liten gutt på 17 mnd Har noen lyst til å fortelle meg litt om det? Desverre så er lærling 100% stilling. Kan eg f.eks. spør om at eg kan jobbe mest dag, pga av gutten min, men alikevell jobbe kvelder og helger, men ikke så mye som normalt? Bor ilag med bf så har ivertfall ikke alltid det største probleme med å ha noen som ser etter gutten
temine Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Om barnefar jobber "normale" tider, syns jeg det er kjempekjekt å jobbe turnus. Starter sent noen dager, da kan jeg kose meg hjemme med barna først, evt levere sent i barnehagen om pappaen ikke er hjemme før jeg må dra. Når jeg har helgevakt er pappaen hjemme, og to dager på jobb i helga betyr to dager hjemme i uka, hvor barna kan ha ekstra barnehagefri og mammakos, eller jeg kan bruke på andre ting.
Elsker jenta si<3 Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Helt greit siden jeg bor med faren og har besteforeldre som hjelper til
NormaJean Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Syns det funker bra, har mannen min ig besteforeldrene som stiller opp! Jobber kun natt da Blir mer spennende å se hvordan det vil funke med 2 småbarn fra neste år:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Det lurer jeg også på. Hos oss blir det problem da begge jobber i turnus. Vi kan selvsagt jobbe motsatt, men da får vi sjelden være sammen jeg og samboer. Vi har fått barnehageplass til snuppa vår, men det er jo bare på dagtid, også har vi besteforeldrene rett i nærheten som passer når som helst så lenge de ikke er på jobb. Vi skal ihvertfall prøve, så får vi se. Går det ikke, så går det ikke. Da får en av oss finne dagtidsjobb, selv om det er veldig vanskelig i vårt yrke. Jeg elsker å jobbe turnus, så håper pappan har lyst til å finne en dagjobb
alvis Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Jeg syns også det fungerer helt fin så lenge pappaen har vanlig dagjobb. Jeg leverer sein i barnehagen og har de ofte hjemme i ukene når jeg har fri. Vi har ønsketurnus så jeg ønsker ofte dagvakt stedet før kveld og det går noen ganger og andre ganger ikke.
Stjerne37 Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Som flere over skiver så går turnus veldig bra når den ene jobber dagtid.Hos oss jobber begge turnus og det kan være en utfordring både ang barnevakt og parforholdet. Vi har fantastiske svigerforeldre som stiller opp når dem kan:) Forholdet tar vi også vare på når vi kan hehe.Vi har heldigvis fått samkjørt turnusen litt sånn at vi har samme jobbehelg+noe ellers. Går bedre enn forventet:)
Stjerne37 Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Nå jobber ikke jeg "bare" 60% så det hjelper såklart:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Nå jobber jeg ca 75% bare, så litt annerledes enn 100% da men.. Jeg stortrives med turnus! Har en mann som jobba natt (og mest sannsynlig skal fortsette med det), så det er ikke noe problem her i gården.. Kjipt å jobbe dager som julaften kveld og 17.mai, men hos oss er det alltid noen som vil jobbe slike dager så det ordner seg stort sett.. MEN det er jo noe man vet når man velger dette yrket, at man må jobbe disse dagene.. Så det er bare å innstille seg på det med en gang.. Du som lærling må jo følge turnusen til den du skal gå sammen med, og veldig ofte så har 100% mest dagvakter.. Sikkert ikke noe problem å bytte en gang innimellom hvis det blir mange kvelder.. Helgene må du jo jobbe som vanlig.. Som sagt, trives med turnus.. Deilig å ha dager fri innimellom, og begynne senere andre dager.. Slipper å dra han opp kl 6 HVER morgen..
trollmamma Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Eg hata å jobbe i turnus. Pyton å være borte i helgene. Sa opp jobben min. Men nå har eg 4 barn da, og me driv gard i tillegg, så litt meir å styre med ;o)
Guttemamma75 Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Må signere trollmamma... Er drittlei av turnusjobbing og søker etter dagjobber nå.. Selvsagt er det kjekt med fri i ukedagene men det kompanserer ikke for jobbing i helgene,kvelder, netter, høytider osv... Skulle i det hele tatt helst skiftet retning totalt, men det er ikke så lett.. Har endt opp med at jeg er begynt på videreutdanning istedet i ledelse og administrasjon.. Da har jeg iallefall sjansen til å finne en dagjobb og jobbe med ting innen yrket jeg liker sånn som det administrative, administrere personal osv osv...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har jobbet turnus i 7 år,og jeg kan ikke tenke meg å jobbe på en annen måte:) Datteren min er 4,så det har alltid vært sånn når jeg har hatt henne.Bf og jeg gikk fra hverandre når hun var 1,5 år,så det har vært en utfordring noen ganger:)Men jeg har foreldre som stiller opp,og har fått de fleste senvaktene på de dagene hun er hos faren.Og nå har jeg ny samboer som stiller opp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå