Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å gikk med hunden i sted og han oppdaget et eller annet uten at jeg følte med så da dro han og jeg falt, slo meg skikkelig, men tror i magen fikk direkte trykk, Har veldig vondt i sida, men jeg har kraftig bekkenløsning og håper og tror det er bekkenet som verker ekstra og ikke sele magen...

Er dette farlig hvis jeg ikke får skikkelig magesmerter?

Ble så bekymret...:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142002898-dratt-over-ende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så skummelt. Jeg opplevde noe lignende her om dagen, men det var helt min egen feil - skulle løpe for å rekke bussen, mistet balansen og tok et skikkelig mageplask på asfalten, men klarte på et vis å ta meg for med venstre hofte og høyre hånd, slik at jeg ikke tror magen fikk noe særlig medfart (blødende skrubbsår fikk jeg over det meste av kroppen, men heldigvis ikke magen).

Men altså...jeg tenker som så at hvis det går ordentlig galt så merker du det. Jeg har i vært fall roet meg litt etter noen dager uten blødninger eller magesmerter, men gleder meg veldig til å få bekreftet at alt er bra på legekontroll om halvannen uke. Men hvis du er veldig bekymret anbefaler jeg at du hører med legen din om du ikke kan få komme inn og få bekreftet at ingenting har gått galt.

Også må du være mer forsiktig når du går tur med hunden de neste månedene :)

Jeg datt på sykkel i uke 9. Fikk styret rett i magen, men begynte ikke å blø eller noe. Jeg hadde derimot vondt, og fikk komme til ul på sykehuset. Innvendig ul + gu viste ikke noen skade. Alt fint. Legen sa til meg at en skal ha et svært trauma mot magen for at det skal gå gale. Det visste jeg egentlig også, men man blir jo redd. Så hvis du er redd o urolig og har vondt, så får du en sjekk.

Jeg ble også dratt overende av bikkja forrige uke, han fikk øye på en katt mens jeg var uoppmerksom, da var jeg i uke 23. Jeg ramlet på på venstre siden og ble dratt etter noen meter (sterk jævel ja) på grusvei heldigvis.

Fikk skrubbsår og vondere bekken, men hadde ikke magesmerter, men hadde tilfeldigivs legetime dagen etter, så fikk sjekket, og hun sa at så lenge man ikke har smerter så går det som regel bra :)

Men ring legen hvis du er bekymret, håper det går bra! :)

Takk skal dere ha for flere gode og betryggende svar:) Jeg tar utgangspunkt i at det går bra, bare et veldig forslått bekken og det er jo veldig vondt i seg selv, har en kraftig bekkenløsning jeg sliter med, men det går seg nok til:)

Jeg ringte legevakten for sikkerhetsskyld og de mente det ikke skulle være noe galt så lenge jeg ikke hadde unormale smerter i magen eller blødninger:)

Annonse

Jeg hadde et idiotisk stunt i uke 17 der jeg skulle demonstrere høydehopp i en gymtime... Veldig lav høyde da, men... Landet på tjukkasen, men den var så hard at jeg spratt rundt og fikk full tyngde på magen... Begynte å blø så smått og fikk beskjed av legevakten å legge meg rett ned hjemme til blødning opphørte. Og - ikke minst - avstå fra den type aktiviteter... :-S

Men - de beroliget meg med at babyen ligger veldig beskyttet inni magen så det nok ikke var farlig da... Men med 4 aborter bak meg burde jeg være litt ekstra forsiktig...

Tror ikke hunden din har klart å påføre deg noe som kan skade barnet, selv om du falt stygt. Det er nok som du sier heller bekkenet som har fått seg en smell... God bedring og lykke til videre! Men - ring legevakta hvis du er urolig- de er der jo for å hjelpe oss :)

Jeg har fått beskjed av mamma om at det farligste faktisk er å falle på rumpa, ikke på magen... Hun var 20 uker på vei og løp etter store søsteren min, da hun falt på rumpa, og den vesle i magen overlevde ikke...

MEN, hvis man ikke har smerter eller blødning er det inbgen grunn til å tro det har gått galt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...