Gå til innhold

Foreldre som drar på ferie uten barna sine er dårlige foreldre

Anbefalte innlegg

Mamma`n til W: Jeg syns at dere er drøye som reiser fra en 3 åring i 2 uker, det syns jeg ikke hører hjemme noen steder. Og jeg kan ikke fatte eller begripe at dere vil gjøre det mot deres 3 åring. Ja, jeg syns at dere er dårlig foreldre siden deres sønn er så pass liten. Hadde han vært noen år eldre hadde det vært en annen sak.

Sånn ellers så syns jeg ikke at det er grsomt og reise fra ungene sine en langhelg eller en uke. Selvfølgelig kommer det ann på alderen på ungene. Men en 2 åring takler og være bort fra foreldrene en langhelg.

Fortsetter under...

Mamman til will, hva med å tilpasse ferien etter barnets alder og behov, siden han er for liten for Afrika og gud vet hva. Det er mye annet gøy man kan finne på med en 3 åring i ferien, bortsett fra å se på maur hos bestemor i 2 uker.

Jeg har det fra mannen din. Han la ut i det lange og det brede om at dere gjorde ungen en tjeneste ved å dra fra han. Alle unger bør være borte fra foreldrene sine, hvis ikke vil de ikke kunne integreres i samfunnet senere og blablablabullshit.

Annonse

Ja den diskusjonen der husker jeg;) Pappa`n til william mente at foreldre som ikke reiste fra ungene sine i ukesvis kom til og få problemer senere og at ungene aldri kom til og flytte hjemmenifra. Han mente jo også at han visste dette bedre enn alle oss andre her inne pga av at han hadde tatt psykologi ( 1 år vel og merke).

I ren nyskjerrighet så tok jeg dette opp med helsesøster og spurte hva hun mente om og reise fra en 3 åring i 2 uker. Hun ble mildt sagt veeeldi opprørt og hun forsikret seg sikkert 100 ganger om at vi ikke kom til og gjøre det...Så er redd for at vår helsesøster faktisk hadde ringt bv;) Ha,ha!!!!!

Men jeg ser ikke problemet med og reise fra ungene en langhelg eller en uke. Men 2 uker blir nok i overkant mye. Jeg hadde ivertfall aldri reist fra mine unger på 2,5 og 6 mnd i 2 uker. En langhelg hadde nok både jeg og ungene tålt;) Men hadde nok heller ikke reist fra han på 6 mnd i en uke.

Noen ganger syns faktisk barna det er godt å komme seg litt vekk fra foreldrene også, og heller være hos bestemor og bestefar. Jeg vet at med meg selv at jeg elsket å være hos mormor og morfar i noen dager, uten mamma og pappa. Jeg gledet meg til de skulle dra, så jeg kunne kose meg hos mine besteforeldre. Men det var veldig godt når de kom tilbake også. Spennende var det også, fordi de hadde kjøpt feriegave og godteri. Det var bare snakk om noen dager iløpet av et år. Ellers var jeg jo med foreldrene mine hele tiden.

Det går fint an å pleie kjærligheten hjemme, men det blir ikke det samme når man kan bli forstyrret av barnegråt, mas og rot.

Det er ikke sånn at foreldre reiser bort fra barna hver gang de har fri. De fleste reiser bort for bare en helg.

Foreldre trenger ikke være bedre foreldre fordi de er hjemme hele tiden. Det kan hende at de som reiser 1 uke på ferie, bort fra barna sine er mye bedre foreldre på hjemmebane, enn de som er hjemme med barna hele tiden.

Man kan ikke måle hvor gode foreldre man er, utifra om man reiser bort på en kjærlighetsferie eller ikke.

BULLSHIT-innlegg fra HI

:o)

Jeg valgte ikke å få barn for at vi skulle være sammen 24/7, det var et hav av andre gode grunner til at jeg valgte å få barn.

Du må da være dum som et brød? "Vår generasjon er blitt en gjeng med egoister osv". Jatta! Du vet kanskje ikke at før i tiden så bodde folk stort sett i nærheten av familie og slekt som trådte hjelpende til med å ta seg av barn og hjalp til i hus og heim om det trengtes. Til og med naboer hjalp til når det kom nye familiemedlemmer til verden. Vel, slik er det stort sett ikke i dag. Foreldre er med ungene sine stort sett hele året så lenge de ikke er i barnehagen eller på skolen. Å si at man som menneske ikke har rett på EGENTID bare fordi man har barn må være noe av det mest naive og dumme jeg har lest på evigehter. Man har faktisk behov for å være bare seg, eller seg og kjæresten innimellom.

Unger har det også med å TRIVEST med å være noen dager hos besteforeldre eller andre familiemedlemmer og tar ikke noe skade av det. Husker godt fra jeg var liten selv, storkoste meg hos mormor eller farmor i ferier osv. Var ikke der nødvendigvis fordi mamma og pappa var ute og reiste, men de var gjerne på jobb og vi hadde ferie. Er det egoistisk det også da kanskje? Å være på jobb mens ungene har ferie og er hos besteforeldre (eller andre)? Er ikke alle som kan ta ferie i hytt og gevær. o_O

Selv har jeg vært borte fra gutten vår, som er ca 2,5 år, hele 2 netter og 2 dager pga sykehusinnleggelse og operasjon. Vi har ikke familie eller andre rundt oss som kan steppe inn som barnevakt for en ussel kveld en gang og spør du meg så taper gutten vår på dette. Han går glipp av mye tid med SLEKTA si som dessverre bor langt fra oss. Må pakke bilen full og legge ut på reise for å ha noe kontakt med familie her og mini får ikke oppleve å være alene med slekta si, enn så lenge iallefall, må bli eldre først.

Nei, ta deg en pære og chill litt.

Herregud..finnes da faktisk andre ting som er verre enn at foreldre har fereie borte fra barna sine egentlig.

Hvis det er det verste man kan gjøre mot barna sine så ja vel.

Vi også er flinke til å pleie kjærligeheten i hverdagen,men tror faktisk man har godt av å være helt for seg selv også uten barn innimellom.

Tror faktisk ofte det er det som gjør at folk går fra hverandre når de sier de har vokst fra hverandre el at kjærligheten er borte.

Det hadde den kanskje ikke vært om man hadde hatt litt tid til seg selv,hverandre og kjærligheten.

Er faktisk ikke det verste man kan gjøre mot barna sine syns jeg.

Gidder rett og slett ikke å si mer enn det.

Så godt å se mange slå ut med klørne og føle seg truffet. Da hadde innlegget en effekt. Tenk om barnet ditt som er i barnehagen 5 dager i uka, kanskje ser frem mot å være med mamma og pappa når de har fri?

Trist å se så mange rettferdiggjøre denne utrenden. Selvrealisering som går utover barna. Jeg er iallefall veldig glad for at mitt barn skal vokse opp og nyte ferien sammen med foreldrene sine.

Annonse

17:06: Er alle barn i Norge i barnehagen 5 dager i uka?

Jeg har ikke født ennå, men jeg og samboeren min skal i hvert fall ha oss noen turer uten barn, ikke tvil om det. Som jeg skrev over her trenger ikke barnet mitt en martyr som ofrer alt for det, men en glade, lykkelige foreldre som tar vare på seg selv, hverandre, familie og barnet, samtidig som barnet får kvalitetstid med andre familiemedlemmer.

Jeg tror ikke innlegget ditt har hatt noen annen effekt enn å irritere normale folk da, men kan hende jeg tar feil :)

Kos deg med barna i sommer da ;)

Dette var tragisk lesning. Så mange som mener det er greit å ta ferie fra barna sine. Mamman til will, det overrasker meg ikke at du vil gjøre noe slikt, det er ikke første gangen jeg rister på hodet av deg.

At det er så mange vennligstilte andre også til barnefri ferie er vel heller ikke overraskende, siden 80% av dibberne vet navnet på alle på barnevernskontoret, og ikke skjønner at bv har hjernevasket dem nok til at de tror "at det er heeelt vanlig å be om hjelp og få "avlastning"". Yeah, right.

Kanskje dere burde ta fram saksa og klippe over utstyret snart?

Herrefred! At barna er hjemme mens foreldrene reiser på ferie er vel ikke barnemishandling slik som noen av dere framstiller det!! Det er snakk om å bruke sunn fornuft, se an barnets alder, hvordan den stiller seg til at foreldrene reiser bort og hvem de skal være hos!

Det finnes mye, mye verre ting! Foreldre som er ute og fester hver helg, mødre som røyker inne eller under svangerskapet....

Når det er sagt så har vi bestilt oss storbytur i sommer og det falt oss aldri inn at pjokken ikke skulle være med. Han er jo en del av familien og skal derfor være med på ferie. :-)

både foreldre og barn har godt av å være borte fra hverandre av og til. at foreldrene tar seg en langhelg uten barn av og til ser jeg ikke noe problem i, men hvis de derimot drar på ukesferier uten barn blir det noe annet.

• 2 uker senere...

Jeg var da på ferie hos bestemor og bestefar hver eneste sommer da jeg var liten, kan ikke si jeg har tatt noen skade av det? Jeg elsket å være der og bestemor laget jo verdens beste pannekaker!

Jeg tror både barn og foreldre har godt av litt ferietid uten hverandre. Barna synes det er en oppdagelsesferd å være andre steder enn hjemme og besteforeldre/tanter/onkler storkoser seg jo med besøk.

Selvsagt bør man ha litt ferie sammen også...men at mamma og pappa tar en uke i syden uten barn er bare et pluss. Da kommer de hjem ut-hvilte og glade og har fått pleiet seg selv og forholdet. Det må jo være et pluss for barna at mamma og pappa er lykkelige også?

Man er ikke bare foreldre som voksen, man er et individ også!

hmmm... tja, hva med de barna som er en uke hos mor og en uke hos far. hvordan klarer de seg da?

trur nok barn har massevis av glede å tilbringe ei uke hos besteforeldre/tante/nærme familie, sånn at mor og far kan kose seg alene for en stakket stund. må da være bra tiltak å pleie forholdet foreldre imellom en gang i året eller så. heller dèt enn skillsmisse, spør du meg..

Skjønner ikke helt at folk gidder å blande seg så mye borti hva alle andre gjør. Pass på dere selv og deres egne barn sier jeg bare! Det som er naturlig for noen trenger ikke å være det for andre.. å det finnes ikke noe fasit svar på hva som egentlig er det beste for noen som helst.. er så mange som er så usaklig at jeg bare sitter å humrer å ler når jeg leser.

Personlig fikk ikke jeg barn for å være sammen med dem 24 timer i døgnet.. ikke for at de skulle være vokse opp i en barnehage heller. Tidene har forandret seg å ansvaret i dag ligger mye mer i samfunnet enn hos foreldrene selv virker det som..

Jeg mener alle foreldre burde være mer sammen med barna sine.. ha mer kvalitetstid der foreldrene er opplagte til å ta seg av barna. Noen blir det av å sove, mens andre blir det av å shoppe...den tredje igjen av å feste en helg for så å utrolig nok komme tilbake som en "ny forelder" til ens barn. hehe.. altså, vi er ulike og prioriterer ulikt..

Ikke alle er like heldige å ha familie rundt seg til avlastning heller.. så om begge foreldre har jobb hver eneste dag, samt at de er med barna i helgene, og alle andre ferier.. ja, da kan jeg godt forstå at de unner seg ei uke i "paradis" for å pleie kjærligheten. Det er jo det BESTE om foreldrene er gode rollemodeller for barna I HVERDAGEN... der de er glade i hverandre og viser omsorg osv (sånn at barna ser hva de selv VIL og skal ha når de blir voksne..et harmonisk og meningsfylt liv!!!).. dette går bare om man faktisk ER glad i hverandre.. som ikke er noe som er en selvfølge i dagens krevende samfunn.. stress, sykdom, økonomi, barn (lista er lang), er faktorer som selvsagt påvirker alt i livet vårt. Vi kan ikke være superdamer og supermenn.. men vi kan prøve å ta vare på hverandre.. da trenger man selvsagt påfyll..søvn..alt det fysiologiske.

Ikke alle er like heldige å ha friske barn heller.. er mange som har barn med ulike livsstilsykdommer etc. som også påvirker hverdagen og den energien vi liksom skal høste til å være det perfekte menneske til enhver tid. Synes alle voksne mennesker må finne ut selv hva som skal til for at de skal være gode mennesker for andre, uten at folk sitter på sin høye hest å dømmer andre. Det som er riktig for noen trenger slettes ikke å være det for andre. Så lenge de tar ansvar for at barna faktisk HAR DET BRA så er en uke uten barn helt greit etter min mening.. er andre ting dere heller burde bekymre dere for...sånn som foreldre som misbruker alkohol, stoff, som ikke tar vare på barna, som slår osv............men da tør man ikke bry seg nei......¤provosert¤

Selv har vi ferie både MED og uten barna :)) god ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...