Spent jente123 Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Er 31+1 og har hatt kynnere siden jeg var ca 20 uker. Er førstegangs fødende, så dette er helt nytt for meg. De siste 2-3 ukene har kynnerene tatt seg virkelig opp. Jeg kan våkne midt på natten av en sterk kynner, og de kan komme og gå ganske mye utover natten. Og når jeg skal opp for å tisse så kommer de, og når jeg snur meg i senga. De kommer for en minste ting. På dagen kommer de også like ofte, jeg har bare måtte gi opp å gå tur - ser jeg en oppoverbakke så kan jeg banne på at de kommer tvert. Samme i trapper, og når je skal reise meg fra sofaen osv.. Andre som har det slik? Erfaringer? Kjenner jeg blir litt bekymret av og til, og lurer på om noe er på gang. Men de er jo ikke vonde, bare ubehagelig.
bondeknøl Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Helt vanlig for min del hverfall Er nok normalt, men kan være greit å ta livet litt med ro, det er slitsomt!
MiniMe-i-Magen Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Jeg har også mye kynnere og er førstegangs. Hos meg begynte det også tidlig med disse kynnerene... Jeg er 35 +2 idag, og får lett kynnere idet jeg reiser meg fra sittende, prøver å gå fortere enn i snegletempo, ligger på ryggen i sengen osv. Tenker ikke så mye på disse kynnerene egentlig, de er ubehagelig men ikke vonde så da skal det jo være normalt, og jeg tenker at det er bra at livmoren min "trener" seg sterk før fødsel .-) Hadde ikke brydd meg om jeg var deg, med mindre det begynner å gjøre vondt for da kan det jo gjerne være rier/masrier...
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Hei! Jeg har også vært plaget med både vonde og sterke kynnere lenge. Som du beskriver, så har de kommet likesågodt om natten som dagen, og for min del har det ikke spillt noen rolle om jeg har vært i ro eller beveget meg. Legen sa til meg at dette er så idividuellt, og at siden jeg allerede var sykmeldt, så var det lite å gjøre med. Fikk beskjed om å slappe av mest mulig, og ikke "provosere" fram kynnerene. Ellers har jeg vært i fysisk god form (bortsett fra bekkenplager), og i mitt tilfelle var det ikke fare for noen fortidlig fødsel. Er 37 + 5 uker idag, og sitter fortsatt med stor mage Synest likevel du skal ta deg en prat med legen din eller jordmor og fortelle at du er bekymret. Da kan jo de ta en nærmere titt på deg, og vil nok forutse eventuelle farer! Beste er å være på den sikre siden
Spent jente123 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 Ok, godt å høre at flere har det på samme måte. Blir jo litt usikker når alt er for første gang :-) Og spesilet når de kommer om natten når jeg er helt avslappet. Men da skal jeg prøve å ta livet med ro, og heller reagere om de begynner å bli vonde!
Spent jente123 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2010 Nevnte det til legen sist, men hun sa at når jeg fikk de så måtte jeg bare sette meg ned og ta livet med ro. Men jeg er jo ikke mer avslappet enn når jeg ligger å sover, - og de kommer. Kan ta en tlf igjen til legen i morgen og høre. Det er jo som du sier, best å være på den sikre siden. Når jeg blir litt engstelig blir det til at jeg "føler" på meg flere symptomer enn det normalt er. Så er vel greit å få det avklart, og få roet "nervene". Bekymringene er mange! Men det er jo betryggende å høre at flere har det på samme måte :-)
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Hei! Jeg er i uke 37 og har plagdes med kynnere siden uke 26, er 3.gangs og hadde ikke dette med de andre 2 ) Startet også med bare vanlige smertefrie sammentrekninger, men nå når det nærmer seg slutten på svangerskapet er de mer merkbare med menslignede smerter, dette er etter barnet mitt har lagt seg med hodet ned... Jeg spurte jordmor om dette, og hun sa at kynnere skulle helst være smertefrie, om det var smerter kunne det være UVI som forårsaket dette... Men det har jeg da altså ikke... Så hun sa at da var det kunn livmoren som trente seg til fødselen, altså slike maserier/modningsrier.... Jeg plages med kraftige kynner på ettermiddag/kveld, om natten springer jeg kunn på do... )
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Hehe, vet akkurat hva du snakker om.. Har kjendt etter og lurt på om jeg har symptomer på det meste! Men er vel også en grunn til at vi vordrende mødrer er så bekymringsfulle?
Spent jente123 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2010 Ja, det er nok helt sikkert en grunn til det. Og vi passer jo på :-) Men helt ærlig, så er det litt slitsomt i lengden å bekymre seg for den minste ting. Men vi har nok igjen for det, bedre en gang for mye enn for lite! I dag sitter jeg med litt små kvalme og hodepine, men det kommer nok av litt for lite søvn i natt og tanker som jeg kunne vært foruten :-)
Spent jente123 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2010 Var innom jordmoren i dag, - og fikk sjekket litt. Mulig UVi, så jeg får svar i morgen. Ellers så var ikke kynnerene alene noe spes å uroe seg for.. så lenge det ikke er UVi. Spent på resultatene, håper de er fine - så jeg slipper antibiotika!
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #11 Skrevet 23. juni 2010 Hei, ja jeg og har hatt kynnere siden uke 20.. Har det konstant! Føler nesten aldri livmoren slapper av. Nå er det blitt veldig sterke, og får problemer med å puste når de er på det verste.. Om natten er det ekstremt. Merker det når jeg snur meg, og skal på do! Syntes det er veldig ubehagelig, men det tyder jo på at livmoren våres er godt trent når fødlsene skal settes igang får vi håpe.... 35+3
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #12 Skrevet 23. juni 2010 Fått svar med legen? Var der UVi? Håper du slipper medisiner ja, er så mye annet å kave med nå på slutten..
vbu Skrevet 23. juni 2010 #13 Skrevet 23. juni 2010 Jeg tror at livmoren min kunne delta i bodybuilding konkurranse så mye har den trent siden ca uk 20. Til vanlig har jeg kynnere i hvert fall 4 ganger i timen (når jeg er i ro) men ofte kommer de hvert 5-10 minutt. De kommer med engang jeg står opp eller går så de teller jeg ikke med i statistikken. Regner med at jeg har mellom 100-150 i døgnet. Har blitt sjekket en gang på føden man alt så normal ut. Ikke UVI og de sa bare at noen har det sånt. Men det hjalp litt å vite at unge har det bra og at det ikke var noen tegn til fødsel. Kanskje verdt å få det sjekket en gang de er spesielt ille? Jeg merker at jeg blir fryktelig sliten når de kommer ofte. Magen er steinhard (ca 1 minutt) og det er veldig ubehagelig. Det kommer mer når jeg er sliten og trøtt. Problemet er at jeg blir også veldig sliten av når de kommer ofte så det er vanskelig å få det til å roe seg. Noen andre ting jeg har merket er at de blir verre hvis jeg har på trange klær, trenger å gå på do, er dehydrert. Dette er verdt å prøve å styre litt. En ting jeg er ikke sikker er relatert så jeg er interessert å høre andre erfaringer. Jeg blir veldig sliten i andre muskler i kroppen etter en heftig runde med kynnere (armer og ben). Noen andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå