Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp / gjelder skråtak og innkjøp av barnesenger/rammemadrass. Noen som har tips, vær så snill? :-) :-) :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skråtak på barnerommet og tror vanlige senger blir litt høye innerst. Er det da rammemadrass som er eneste løsning? I så fall blir det bare en madrass nederst på gulvet, det blir kanskje litt kaldt på vinteren.

Noen som har tips til nettsider? Sengealternativer?

Burde egentlig hatt sengebeskytter også da begge barna snur seg i vinkel når de sover :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har samme i huset mitt,og her er det bygd sovelakover. Eldste syns det er helt supert og alle vennene er sjalue på sengen hennes.

Jeg vet du kan få kjøpt ferdige sponplater til å snekre dette,men jeg finner ikke nettsiden akkurat nå:-(

Anbefaler ihvertfall å bygge dette,så kjøpe en vanlig madrass til den:)

Skrevet

Fant ihvertfall ett eksempel:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=18453276&reference=6/184/532/76_-1343825987.jpg&adheading=Senger&adTypeId=68&areaId=2636

Skrevet

Har tenkt tanken :-) det er bare det at taket vårt er enda lavere på den skrå delen og jeg er litt bekymret for å miste muligheten til å ommøblere uten for mye styr. Takk for tips likevel, vi snal vurdere det videre.

Skrevet

Da jeg var liten hadde jeg sånn seng som de over meg anbefaler og alle misunte meg. Jeg hadde gardin foran og ekstra bred seng så vi lekte mye inni der. Vi hadde lampe der inne og utrolig masse puter osv. Helt topp. Hvis du har mye skråtak kan det egentlig ikke brukes til så mye omøblering uansett. Jeg hadde så bred seng at overnattingsgjester ofte som inni der sammen med meg. Kjempe hyggelig. Foreldrene mine var så fornøyde at de laget samme til min søster 10 år senere.

En venninne av meg har så lavt tak at hun ikke har laget sengebunn men har madrassen rett på gulvet. Hun har en tykk og god madrass og det går kjempe fint. Jeg ser ungene elsker å leke der de også. Hun har en gutt og tar ofte ut madrassen for å bygge togbaner osv der inne og lukker igjen når hun "rydder". Supergøy å leke inni der ja.

Skrevet

Taket er lavt, så da må der bli madrass rett på gulvet.

To spørsmål som melder seg da er om det blir litt gulvkaldt på vinteren og hva jeg gjør med sengebeskytter når jeg ikke har seng.

:-)

Annonse

Skrevet

Lite tips:

Du bør ikke ha madrass rett på gulvet over lengre tid, greit for en overnatting en helg feks.

Det danner seg fort mugg, fukt og klamt i lengden. Bare prøv en stund å så løft opp madrassen å se under den og på gulvet :(

Legg i såfall en ramme under madrassen eller det beste er å skrupå noen korte ben så der kommer luft under.

Skrevet

Hvor høyt er det opp til der skråtaket begynner da?

En smart ide er rett og slett å kjøpe en rammemadrass, og montere hjul under de! På den måten kan de enkelt flyttes om du skal vaske under der, og det kommer nok luft til.

Madrass på f.eks IKEA eller Jysk,

hjul finner du på IKEA eller Montèr o.l

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Får se etter en madrass på IKEA som kan ha lave ben eller hjul.

Takk, takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...