ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Fikk en datter 16.6 og kom hjem fra sykehuset igår. Fikk lov å være en dag ekstra, siden storesøster hadde begynt å kaste opp. Men i natt begynte pappa`n. Han har både oppkast og diarè. Har sikkert hatt det 15 ganger til sammen siden kl 01.00. Vi lå jo på samme rom. Det er dråpesmitte, så vi er vel allerede smitta. Bruker ikke samme toalett som han nå og går minst mulig inn til han. Mamma syntes vi skulle komme ned til dem. Men vi er vel allerede smitta.Og det smitter jo i 2 døgn etterpå. Vil ikke flytte ut heller. Hva skal vi gjøre? Blir nyfødte lett smitta?Jeg ammer og har mye melk.
sillyfilly og Olivia Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Hun får jo anti stoffer fra melka di. Hun er vel beskyttet mot sykdommer de 3 første månedene? Det fikk ihvertfall min bror beskjed om fra sykehuset. Men hvis du vil være sikker så kan du jo bruke munnbind og ta antibac på hendene før du tar på henne.
solei Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Våre tre har aldri fått spysyken som baby..selv om vi andre ble smittet.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 De får vel bare antistoffer mot det du har antistoffer mot da. Var jente fikk omgangssyken sammen med oss i vinter. Veldig festlig. Jeg kastet opp 20 ganger i løpet av 5 timer, mannen min to og babyen to.
Let's hear it for the boys! Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Vi hadde omgangssyke to ganger når babyen var 3-4 mnd. Han var fin, han. Den eneste som ikke ble smittet. Det er svært sjeldent at babyer under 3 mnd får tarminfeksjoner.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2010 Uff, kjipe greier dette... Vet ikke om det har så mye for seg å rømme stedet heller, så lenge vi allerede har vært sammen med han mens det har pågått som verst... Hvor gammel var babyen din, da meg og to små vampyrer? Hørtes fælt ut-håper ikke det blir det samme her... Litt rådvill nå....
Ugl@ Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Lite sannsynlig at hun får det, har selv aldri opplevd at en av mine tre har fått omgangsjuke mens de ble fullammet på tross av at vi har had smitte i hus mens alle tre har vært spedbarn. Jeg har også sluppet unna av en eller annen grunn da.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2010 Men det er jo godt å høre, "Lets hera for the boys!"... Men blir forferdelig om jeg blir smittet også. Har vonde sting, overspengte bryst og sover ingenting nesten siden babyen får mat hver 2. time dag og natt... Vææææ....
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Mest sannsynlig er hun godt beskyttet via deg:) Men jeg fullammet minstejenta og ennå så ble hun smittet med omgangssyken fra søstra da hun var 2 mnd: Men det gikk fort over heldigvis..
FanteGuri Skrevet 20. juni 2010 #10 Skrevet 20. juni 2010 Hverken jeg eller jenta mi fikk omgangssyke da hun var under 3 mnd, vi ferierte med to barn og to voksne som alle kastet opp eller hadde diare.. Var nøye med hygienen da, det er nok viktig uansett.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Hun var vel 4-5 måneder da. Men jeg fikk det jo veldig kraftig, så er jo ikke rart hun også fikk det... alle her fikk det jo. To ganger til og med for eldstemann.
Gjest Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Tviler på at babyen får det, men du kan nok få det hvis du er uheldig. Husker jeg hadde skikkelig spysyke med diare når minsten var ca 2 mnd og jeg fullammet. Forferdelig slitsomt.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2010 Godt å høre hun er så beskytta Men jeg får det nok, tenker jeg. ter flere dager med minimalt med søvn, ser jeg ikke for meg at immunfosvaret mitt er på topp. Får bare ta forhåndsregler og gjøre det beste ut av det.
Tante Gustava Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Vi hadde alle omgangssyke da lillebror var 1 uke gammel. Dvs alle uten han. Så små får sjelden slik sykdom, og det at du ammer gjør jo alt bare enda bedre! Det verste var vel egentlig at jeg stadig måtte avbryte en liten kropp som elsket å ligge og kose seg ved puppen siden jeg måtte fly på do... Men det varte jo heldigvis ikke lenge da
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Mannen min fikk omgangsyken kun 6 timer etter fødselen til nr.2. Jeg fikk ikke være en ekstra dag på sykehuset selv om jeg ba om det. Måtte hjem til han etter de 48 timene man får på sykehuset nå og rett i vaskingen da jeg kom hjem. Heldigvis ble ingen av oss andre syke.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Her så fikk storesøster omgangssyken når lillemor var 1 1/2 uke gammel og jeg var alene hjemme. Det var utrolig slitsomme greier, heldivis kom mannen hjem sent på kvelden, men som første gang alene med begge så var det en smule kaos her kan man si :-) Men jeg hadde massevis av antibac (svineinfluensatiden) liggende og hver gang jeg hadde trøstet og tatt i storesøster så var det å vaske hendene og bruke antibac etterpå. Tror aldri jeg har vaska hender så mye før noen gang jeg hehe. Men hverken jeg eller lillemor ble smittet så det var nok takket være all vaskingen og pusting med nesen hehe Lykke til, lille er nok godt beskyttet med morsmelken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå