ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Fikk en datter 16.6 og kom hjem fra sykehuset igår. Fikk lov å være en dag ekstra, siden storesøster hadde begynt å kaste opp. Men i natt begynte pappa`n. Han har både oppkast og diarè. Har sikkert hatt det 15 ganger til sammen siden kl 01.00. Vi lå jo på samme rom. Det er dråpesmitte, så vi er vel allerede smitta. Bruker ikke samme toalett som han nå og går minst mulig inn til han. Mamma syntes vi skulle komme ned til dem. Men vi er vel allerede smitta.Og det smitter jo i 2 døgn etterpå. Vil ikke flytte ut heller. Hva skal vi gjøre? Blir nyfødte lett smitta?Jeg ammer og har mye melk.
ett til! Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 jeg vet ikke om nyfødte blir lett smitta,hva med å ta en telefon til legevakta for å spørre de? prøv å ikke stress med det,det er jo ingenting du kan gjøre likevel bortsett fra å unngå de syke... lykke til!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Både jeg og mini klarte oss greit og slapp unna da hele familien hadde omgangssyken etter konfirmasjon i mai:P Snakket da med legen og hun sa at det var sjelden de ble smitta når de var så små, men om de ble det så var det ikke farlig, bare å passe på feberen. Fikk de feber så måtte man komme inn eller reise til legevakta! Pass på å drikk masse:-) Lykke til.går nok helt fint:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 og gratulerer med et nytt familiemedlem:)
Vimsetrollet Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hei! Akkurat det samme skjedde med oss!! Da jeg var på sykehuset med lillesnuppa kom storebror på besøk, og samme kveld fikk han omgangssyke. Jeg fødte på et lite sykehus (men fødestue) og vi fikk derfor lov å være så lenge vi ville. Siste kvelden før vi skulle reise hjem, kom pappaen for å ligge over så han skulle få bli litt kjent med jenta vår før vi reiste hjem. Plutselig følte han seg dårlig, og jeg sendte han hjem igjen. Før han hadde kommet hjem begynte han å spy!! Hverken jenta vår eller jeg ble syk - heldigvis!! Jeg syntes jo det var vondt å hoste så rett etter fødselen, så jeg skjønte ikke hvordan det skulle gå hvis jeg skulle bli nødt til å henge over doskåla!! På sykehuset sa det at sjansen var minimal for at babyen skulle bli smittet! Håper dere slipper unna!
tullemor75 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Vi hadde to runder med oppkast og diare, på bare få mnd når den minste var født. Men hverken jeg eller Lillegutt blei syke noen av gangene. De er godt beskyttet fra mors liv, og når du i tillegg ammer er de enda mer motstandsdyktige.. Så kryss fingrene og håp på det beste..;0)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2010 Takk for svar, alle sammen;) Nå har mannen vært isolert på soverommet med egen do i 4 dager. Han er på bedringens vei, men fortsatt ikke bra. Jeg har vært helt "nazi" mht hygiene og unngått smitte til nå, så tror og håper vi har sluppet unna. Betryggende å vite at mini er beskyttet da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå