Gå til innhold

10 mnd, vokner 4 og får ikke sove igjen......???!!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

what to do? sover for de meste 12 timer i strekk, flink, men noen morgener/netter vil hun opp 4 tida, hva gjør jeg, lar henne skrike å ligge i senga te 5/ 6?? tenker da kan jeg stå opp.. skjer dette i 2 tiden på natta må hun skrike, tar henne ikke opp, men når klokka nærmer sek 5 6.. Noen me samme "problem"? :) litt tips hadde vert greit takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat det samme problemet med min 5 mnd!

han våkner i 3-4 tida LYYS våken og ligger der og babler,snakker,blåser bobler og griner litt.

vi pakker smokk flere ganger men prøver å gi han minst mulig oppmerksomhet der han ligger.

han sovner som regel igjen men det tar 1- 1,5 time...

og da er jeg sur fordi jeg har også vært våken i 1,5 time!

han skal jammen meg få flytte ut snart!

men noen ordentlige tips har jeg desverre ikke...

prøv å ignorer?

noen barn er elstremt morgenfugler og vil stå opp i halv 6 tida,kanskje du bare må stå opp da...

Skrevet

Hadde samme problem og tok det opp med helsesøster..

Jeg ga jo jenta mi mat etterhvert på morgenkviten, for det var jo ikke noe vits å høre på syntes jeg når hun virkelig skulle starte dagen sin da..!!!

Fikk beskjed om at jeg bare måtte være streng, gå inn innimellom å si "nå er det natta, nå må du sove.." Var på en måte å gi belønning å gi hun mat før 7(hvis hun la seg 7), for de skulle klare seg 12 timer uten om natten.. Var et forferdelig i to dager men nå sover hun til 6-7 :) De timene er gull verdt!! Min er 9.5 mnd. Var to forferdelige netter, men å få to-tre timer lenger søvn var verdt det!

Vet ikke om det hjelper på ditt problem om hun og får mat??

Skrevet

Hva med å prøve å gi barnet ei flaske med varm melk ?? Det hjelper til jenta mi :) Og å legge en koseklut eller ett teppe opp mot ansiktet :)

Skrevet

Tusen takk for svar.. ammer endå litt, så er så lett ta frem å gi i 4/5 tida om vokner, men sovner ikke for den del videre, vil opp 5 tida. lar hun gråte te halv 6, men får nok la henne gråte te 6, men tar dere ikke de opp heller? bare lar de gråte, og ingen mat før 6 uanset?. off, men VET de e rett....:) greit få søvn te 6 /7 når begynner i jobb liskom:)

Skrevet

Vår baby er sånn, har de siste ukene våknet i 5-tiden, og da er det virkelig morgen. I begynnelsen prøvde vi å få henne til å sove lengre, men er jo frustrerende å drive å bysse i 1-2 timer da, før hun sovner igjen. Så det gadd vi ikke mere. Nå står en av oss bare opp med henne, gir flaske mens vi ser cheers eller noe på tv, lar henne så leke på gulvet og etter 1 time er hun trøtt igjen. Da sover hun en lur på 1-2 timer og vi kan legge oss igjen sammen med henne :) Når hun våkner spiser vi frokost sammen. Dette fungerer mye bedre for oss og alle er glade og fornøyde :)

Skrevet

så bra det funker for deg å din familie kristy:) 6 ser eg på som morgen.. da gidd eg ikke høre mer på om hu skrike, da får hun ikke til sove mer uanset....!!! men kunne godt ønsket hun kunne drøyet det til 7 da.. men men, mi er blitt så stor at sovner ikke igjen etter 2 timer mer, etter voknet... :) :) kjekt dere svarer...:)

Skrevet

Ja det var det jeg fikk beskjed om.. ikke ta opp.. Hvis det ble helt krise bare gi litt vann.. Var mat de våknet for mente hun :)

Det funket iallefall her da. Hun gråt ganske lenge den 1. dagen og litt kortere 2. dagen.. Var helt forferdelig men nå er det jo bra så ;)

Skrevet

thale`min_og _meg; si hun vokner 6, gir du ikke mat før 7, eg tenker har de sovnet 7 er de jo utkvilt klokka 6 neste dag. då tenker eg at eg taR henne opp bare. men så flink du har vert, si det funker så bra nå..:) men hun kan stå opp 6 og ? :):) syns dette er vanskli, dsikuterer det med flere venner, alle er like forvirret til tider:).)når er det "lov", lurt å ta de små skjønne opp!!! takk for svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...