Gå til innhold

lite aktivitet her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid dekket det siste døgnets innlegg 3-4 sider, nå kan jeg være innom en og annen dag, og det har "skjedd" lite. Ble litt overrasket over hvor stor forskjell det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme syns jeg :( Kjedelig når det har blitt sånn. Virker som alle er inne på anonymformumet å slenger dritt :D

Skrevet

enig, har forandret seg masse...

Skrevet

det er mange som unngår 1. tri og heller venter til 2. tri pga mye hysteri rundt SA, MA, EXU mm..

Vi får heller prøve å lage litt liv vi som er her =)

Skrevet

god ide:) prøver å la vær å bekymre meg for alt, det er jo en grunn hvis noe sånt skjer:) hvor er dere fra da?

Skrevet

Jeg bor ved lillehammer.. blir 29 og venter nå nr 3.

Har fra før ei jente 03 og en gutt 08.

Vi har allerede fortalt barna at mamma har en baby i magen. Lillegutt på snart 2,5 år så overrasket på meg, løftet opp genseren og ropte HALLO BABY, susset magen og lette etter den nedi navlen.. Hi hi.. Storesøster tar det hele mer med ro. Hun har vært igjennom denne lange prosessen en gang før. Men hun gleder seg til å bli storesøster igjen.

Skrevet

er fra arendal, og 23.. har også en gutt 08:)

han er født sent på året så skjønte ikke stort da vi sa det, bare kikket og pekte på magen.. baby,baby? de er så søte:)

hvor langt er du på vei?

Skrevet

nå var jeg litt inne og snoket, men ser begge er født før termin. hvor store var de da? min ble født 4 uker før, og var 3655 og 50 lang.. så han var jo relativt stor i forhold til andre

Skrevet

10+2 i dag, så har begynt nedtellingen til de magiske 12..

Var påtidlig UL i uke 6 og 7 pga mistet tvillinger i SA før lillegutt kom og har sett et bankende hjerte. SÅ det går nok bra denne gangen.

Minsten her i huset er januarbarn og har et veldig godt ordforråd. SÅ det var naturlig å fortelle det til ham når han kom og ville lese svangerskapsboka sammen med meg.

Hvor gammel er din?

Skrevet

Hun var 2485 g og 45 cm. både mens og UL termin stemte. HUn klarte å die selv etter 3 dager og vi fikk reise hjem etter 7 dager på barsel.

Han var 2640 g og 45 cm, han havnet på nyfødtintensiv, ble sondematet i 10 dager før han klarte å die selv. FIkk også gulsot og måtte behandles 3 ganger. Vi dro hjem etter 12 dager. Ul termin bommet med 1 uke på menstermin.

Så denne gangen antar jeg at vi får et tidlig desemberbarn og jubler heller hvis jeg får gå til januar.. Drømmen er et fullbårent barn. Det blir litt færre bekymringer da.

Hvos sikre var de på din termin? 3,6 kg er uvanlig for et barn født i uke 36

Skrevet

jeg bruker gyn som har ul så jeg får sett en gang i mnd:) så nå gleder jeg meg til ul 29juni. håper på å se ett lite hjerte som tikker da:)

hvor langt var du da du mistet?

min er født 20 sept, han skravler som en foss, men noenting blir litt utydelig enda. sier flere ord av gangen men ikke fulle setninger..

han er også fryktelig glad i de bøkene, er så opphengt i babyer.

Skrevet

var ca 8-9 uker da jeg mistet.. den ene bodde i livmor og den andre bodde i egglederen. SÅ måtte fjerne ene egglederen også.

Jeg går også til gyn som har UL.. skal til ny kontroll før ferien den 30. juni. Gleder meg.

Skrevet

krysser fingrene for at den holder seg inni deg litt lenger denne gangen ja:) fødte du naturlig eller ble det KS? hvordan startet fødselen?

terminen stemte ikke helt med menstermin,men skilte bare seks dager.. jeg synes også han var innmari stor, men man kunne se på hårfestet negler og fosterfettet at det mest sannsynlig stemte.. så jeg for store barn, hvis det viser seg at neste er like stor blir jeg satt i gang før tiden eller får KS.. jeg veier 53 og veldig smalt bekken, så jeg får de ikke ut. det var problematisk nok med denne..

da er du ihvertfall godt over de ukene nå må være betryggende å se bare en og ett hjerte som slår:)

Skrevet

med jenta så gikk vannet 34+0, og etter mange turer frem og tilabke på sykehuset (de trodde ikke på meg) så kremngelt jeg med til en gynokologisk undersøkelse 34+3 og da fosset det vann.. 3 timer senere ble hun tatt med keisersnitt pga infeksjonsfaren og seteleie.

Med gutten startet fødselen med rier 34+1 og 34+2.

Brukte 30 timer på 0-2 cm

1 time og 15 min på 2-7 cm og så gikk det bare 12 minutter fra 7 -10cm + 2 pressrier. SÅ det tok .31,5 timer fra første rie til han ble født med vakum. Det hastet plutselig fordi navlestrengen var surret nesten 3 ganger rundt halsen hans og de mistet forsterlyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...