Anne-B. Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Gremm og grru, hagen vokser igjen, og det regner frosker og kaniner. Klipper man plen i regnvær?
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Nei, skal plenen være i tipp-topp stand klipper man først når den har rukket å være tørr en stund (ikke spør meg hvorfor, jeg kun siterer instruksjoner fra min prisvinnende svigermor).
Gjest Toxic Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Her styrtregner det også, og en kan formelig se gresset skyte i været, noe som er helt strålende for min del siden jeg har nysådd plen Jeg mener å ha hørt at en ikke bør klippe i regnvær fordi gresset blir sleipt og derfor er vanskelig å få jevnt klippet, men aner ikke om det er fakta eller ei.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Har klipt plen i regnvær. Det blir ujevnt. Gresset "legger seg" slik at man må til med ny klipperunde ganske raskt etterpå. Hvis du er helt desp så ta deg en runde, hvis ikke kan du like gjerne vente for å slippe en ekstra klipperunde etter kort tid.
V.A.B Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Bortkasta tid, nyt heller at du nå har en perfekt unnskyldning til å slippe
MerraSomGår Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Jeg syns å huske at min mor maste om at knivbladene blir sløve av å klippe vått gress. Ho ventet i alle fall til gresset var tørt, og er nok pålitelig som oppvokst på gård i etterkrigstid.
Gjest sug lut Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Nei, det er som å pisse i motvind. Du får heller komme hit en kveld i åttetida og ligge i sola på terrassen min med en paraplydrink, sugerør og solbriller og snuse inn nyslått-lukta mens sola enda har et par timer på å dukke ned bak åsene... Så kan du dra hjem når det har tørka opp eller mannen har kjøpt sau.
Anne-B. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2010 Sporenstreks, før du får sagt Pierce Brosnan og margaritas. En erfaring rikere i dag i alle fall. Prøvde meg på plenen siden det ikke har regnet siden i går, og ja, jeg var desperat. Reiser nordover på lørdag, og om vi ikke får tak i den helsikes maleren som skal komme og se på badet før oppussinga er ment å sette i gang, ser det ut for at jeg kommer til å tilbringe hele sommeren der oppe. Jeg frykter for tilstanden til akeleier, liljer og diverse andre buskvekster når jeg en gang venderm tilbake. Hmfr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå