Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Var på visning og da var det mer enn nok garderobeskap på soverommene, men nå når jeg har kjøpt og overtatt huset så er alt borte...Trodde det skulle følge med? Det fikk vi beskjed om en gang vi solgte hus..Står ikke noe spesielt i kontrakten om det heller ser jeg, men jeg må vel ut nå og bruke skattepengene på garderobeskap:p
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Hvis de sitter fast skal de følge med, er de løse kan man ta de med seg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Bare hvis de er fastmontert. Frittstående garderobeskap følger ikke med.
Lunapuna1985 Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Synes du skal kontakte megler om dette jeg... Merkelig at de ikke har satt igjen noen av de synes nå jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Det stemmer at ikke garderobeskap skal tas med av selger. Jeg ville kontaktet megler og hørt hvordan dere skal forholde dere
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Man setter jo ikke igjen noen av skapene bare for å være snill. Det som er avgjørende er om de er fastmontert eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Alt som er fastmontert skal bli igjen, som lamper, ovner, garderobeskap osv. Alt som ikke er montert fast i vegg, gulv eller tak kan selger ta med seg. Hvis dette var vanlige garderobeskap som ikke var en naturlig del av soverommet (innebygd) eller som ikke var skrudd fast til veggen skal selger ta de med når de flytter.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Jo da, de kan tas med hvis de ikke er fastmonterte.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Jeg har kjøpt og solgt i to omganger. Alltid fått beskjed av megler at alt som sitter fast (skrudd fast i vegg / tak) følger huset. Det som ikke er fastskrudd står man fritt til å ta med seg. Jeg var i hvert fall ikke klar over at garderobeskap var unntatt fra denne regelen, men i så tilfelle er det nytt for meg...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Hi her. Vi måtte kjøpe nytt garderobeskap da vi solgte pga vi tok med et som var spesielt for oss (bygget huset selv)...Vi solgte til en boligstiftelse, og de hadde alle reglene klare:p Og disse skapene våre var ikke fastmonterte, de var løse..men..men
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 I følge NEF skal garderobeskap selv om de er løse stå igjen ved overtakelse av bolig: http://www.viivilla.no/hva-skal-folge-med-ved-salg.aspx Ring megler på mandag du så sparer du de skattepengene:)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 19. juni 2010 #12 Skrevet 19. juni 2010 Garderobeskap følger boligen ja:) sjekk linken lenger opp.....
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #13 Skrevet 19. juni 2010 Ok, i så tilfelle kan du jo alltids grave frem reglene og ta kontakt med megler / selger og høre om du kan få dem tilbake. Eller eventuelt få kompensasjon for kjøp av nye. Men mulig du får beskjed om at du burde sagt noe på overtakelsen, før dere skrev under på kontrakten?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #14 Skrevet 19. juni 2010 Ok, men en flatskjerm er jo også ofte fastmontert på veggen.. Skal denne da også medfølge ved salg? Bare sånn rent hypotetisk sett liksom?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #15 Skrevet 19. juni 2010 Nei, TV'n er skrudd fast i opphenget på veggen:) Slik sett kan du ta med deg tv*n og la opphenget stå igjen.
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #16 Skrevet 19. juni 2010 Sånn hyptetisk sett gjelder det i hvert fall den fancy innebygde steikeovnen og kaffimaskinen. Er skjermen tilstrekkelig integrert i veggen ville det vært naturlig at den følger med. Men i sånne tvilstilfeller sørger man jo for å bli enige på kontraktmøtet og sette opp skriftelig hva man er enige om.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #17 Skrevet 19. juni 2010 Hehe... Hadde vært litt komisk å ta med seg den integrerte kaffemaskinen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå