Gå til innhold

Noen som har "giftet seg" på Maldivene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å gifte meg med min drømmemann på en hvit, romantisk strand på Maldivene. Dvs man kan ha en bryllupssermoni, men landet er muslimsk så det er ikke en gyldig vielse - det må man ordne et annet sted. (for eks i Dubai? :)

Er det noen som har gjort dette, som kan si litt om hvordan det var og hva det kostet?

Takker for svar!

Skrevet

Et vennepar av meg giftet seg der, men de er der ifra og muslimer nok til at vielsen var bra nok for dem da ;) Det så veldig fint ut :-)

Kan dere ikke få konsulen til å vie dere, eller er det bare ambassader som kan det?

Skrevet

Vi reiser til Mauritius neste søndag for å gifte oss, hadde tenkt på Maldivene men siden vielsen ikke er gyldig der valgte vi Mautituis i stedet. Det blir jo veldig mye av det samme =)

I forhold til et tradisjonelt bryllup er det jo en billig løsning, men man har absolutt mulighet til å gjøre det dyrt der også... hehe..

Vi har ikke valgt bryllupssuite, og sparer nok endel på det, i tillegg reiser vi på økonomiklasse. Prisen for reisen vår er ca 43.000, da er hotellrom med liten hageflekk, all inclusive og bryllupspakke inkl.

Bryllupspakken inneholder alt vi behøver, bla.; blomster, vielse, 4 retters middag, champagne og canapeer til frokost, pyntet hotellrom og champagne etter vielsen, kake, frisør/make up med prøvetime, manikyr, pedikyr, massasje, fotograf med 50 bilder i album..

I tillegg kommer klærne til bryllupet, jeg bestilte brudekjole fra Kina (rydd på mål og passet perfekt) og mannen kjøpte ny dress med utstyr, tilsammen ca 4.000.

Skrevet

Takkk for svar!

Vi tenkte muligens å gifte oss med gyldig vielse på Dubai, på veien til Maldivene, og ha bare en sermoni på Maldivene :-)

Hørtes veldig fristende ut med den bryllupspakken!

Hvordan har dere bestilt alt? Har dere brukt byrå som satte det hele sammen eller bestilt alt selv?

Skrevet

Vi giftet oss på Seychellene på en øy som heter "la digue". Det er en liten øy uten biltrafikk men med oksekjerrer som framkomstmiddel. Vielsen her er gyldig i Norge. Det var helt fantastisk. Vi hadde med oss nærmeste familie og forlovere som betalte reise og opphold selv. For alle dokumenter, reise, opphold (med en baby), bryllupsmiddag, brudekjole og dress, 2 oksekjerrer, pynting av lokaler kjerre og meg, bryllupspakken som beskrevet over med fotograf osv så kom vi nok opp i 100 000. Dette var 14 dager og bryllupsreisa inkludert. Helt fantastisk!

Du bør være klar over at disse stedene ikke har samme kvaliteten på ting som vi er vant til så du ikke blir skuffet. Vi fikk en fotograf som vistnok var den beste men min mann som er hobbyfotograf tok bedre bilder enn han. Det kreves ingen utdannelse for å sminke, , lage blomsterbukett, sette opp hår osv og om du er over middels flink selv så kan du gjerne gjøre dette selv. De er gode på massasjer ol i disse landene da de som har disse jobbene virkelig lever av det og de er flinke.

Sjekk paradisreiser.no. De har reiser til maldivene og der kan du få bryllupspakker og svar på alle spørsmål du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...