Gå til innhold

Noen som har babyer som IKKE sover hele natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sover heller ikke natta igjennom, men er våken 1-2 ganger for mat, han er også 10 uker. Jeg synes i grunn det er helt greit. Han spiser som regel veldig godt på natta, og er lett å legge etterpå. Storesøstra sov natta gjennom fra hun var 6 uker, og hun hang myye mer i puppen på dagtid, sikkert for å få i seg nok melk iom at hun ikke spiste noe på natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, godt å se at det er flere av oss, ja... Poden her er straks 7 mnd, og for 1-2 mnd siden hadde han en periode der han sov noenlunde. Dvs. våken kun 2-3 ganger og sov helt til bortimot kl. 6. Siden har det bare blitt værre og værre. Nå sovner han 18.30-19.00 en gang (og det er i det minste veldig deilig!), og sover 1,5-3 timer før han våkner første gang. Kan deretter sove nye 1-3 timer før det braker løs igjen, og slik fortsetter det, gjerne hyppigere og hyppigere. Kan vare kun 10-15 minutter før han våkner igjen. Og han sovner IKKE umiddelbart! Morgenen kan gjerne starte kl. 4 synes han... Jeg nekter imidlertid å stå opp før 5-5.30. Får jeg tilsammen 4 timer er jeg storfornøyd! Funket ganske bra før, men merker jeg blir litt mer sliten nå som jeg har startet på jobb igjen. Det fine er at han i det minste sover dupper på dagen nå, og er BLID :D:D:D Husker også den første tiden da han hylskreik fra midnatt til kl. 6 hver natt, og måtte bæres. Så det går da rette veien... Glemmer selvsagt alt av søvnmangel når han legger armene rundt meg og gliser :-)

Skrevet

Nå er ikke min lille tass 10 uker, men 8 mnder. Han sover ikke hele natta og vi begynner å bli ganske frustrerte her! ;P Han spiser godt hele dagen og har egentlig ikke behov for melk på natta (skulle han spise lite kveldsmat så velger vi å gi han en flaske med melk før vi legger oss), men han våkner likevel på natta og hyler helt til han får melk. Prøver å gi han vann og han kan godt ta noen slurker, men venter så på at han skal få melk.

Hvordan venner man av barna dette nattmåltidet?? vi gir bare 90ml mme på natta og har nå kuttet ned til 60ml. Men er det vanlig å vanne ut mme`en eller kuttet man den helt og gir vann istedet? Syns dette er vanskelig jeg.

Skrevet

MIni på 4 måneder sover fra ca 19:30 til alt mellom kl 04-05, så er det litt pupp (mistenker at det er kosen han er ute etter for spiser noen få minutter og så sovner vi begge 2). Deretter våkner han halv sju-halv åtte for neste måltid. Han har aldri vært noen storspiser på natta og har sjelden våknet for mer enn 2 måltider på natta (da han var nyfødt). Jeg synes det er helt greit med ett nattmåltid, selv om jeg selvsagt håper han sover over natta etterhvert. Vi planlegger at han skal få eget rom når han er 6-7 måneder og håper han vil trives der.

Skrevet

Måten jeg skal kutte nattmåltidet med mme på sikt er todelt basert på anbefaling jeg har fått:

1) Aldri la henne skyve måltidet bakover. Dvs - pleier hun å spise kl 2 får hun vente til da med å få mat og så får jeg gi smokk og stryke på magen etc mens hun ligger i sengen for å roe til "vanlig" spisetid.

2) Kutte knappe 10 og 10 ml i slengen ut i fra hva hun selv spiser. Dvs hvis hun spiser 100, ikke oppmuntre til mer enn det. Når hun så spiser 90 bare tilby det neste nattmåltid og gi det til hun selv regulerer seg ned til 80. De må jo ta igjen maten de mister på natten på dagen slik at jeg kommer til å sjekke at hun faktisk gjør det (notere meg hvor mye hun spiser når).

Nå er min bare 2 mnd gammel, men håper å ha avvent nattmåltidet før hun blir 6 mnd.

Skrevet

du er ikke alene om å ha en baby som ikke sover heele natta nei!

mini på straks 6 mnd har hele livet vært våken sånn ca 1-4 ganger pr natt,men nå har vi kutta ut nattamminga så nå håper jeg på bedre tider framover:)

men han våkner fortsatt et par ganger pr natt slik at jeg må gi smokk.han sovner heldigvis (som regel) med en gang ,men han våkner fortsatt...

tror det er mer normalt med barn som man blir vekt av enn de som sover 12 timer uten et knyss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...