Gå til innhold

Hva kan vi gjøre for å få han til å sove om natten? (4 uker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har de siste to ukene våknet tidligere og tidligere på natta... Nå våkner han skikkelig til etter amming i ett-to tiden, og får ikke sove etter det. Han ligger og "strever", sukker, grynter, presser, svelger +++... Han skriker ikke, men virker ikke som han har det noe godt. Slik holder han på resten av natten... Jeg får han ikke til å sove rolig igjen før i 9-tiden på morgenen... Han sovner hele tiden, men våkner igjen etter et par minutter...da er det på an igjen med "strevet"...

Noen erfaringer eller tips? Jeg holder på å bli sprø..

Han sover ikke lenge på dagen heller lengre...maks en daglig hvil varer 3 timer...ellers er det en halvtime om gangen..

På nettene er det rolig, mørkt, og han ligger enten i sengen sin helt inntil vår, eller vedsiden av meg i vår seng (da roer han seg best). Jeg har prøvd å amme han i søvn, bysse han, la han sovne selv +++...ingenting hjelper.

På dagtid sover han enten i lekegrind eller bag i stua,eller i vogna. Da er det lyst, og daglige lyder rundt oss.

Jeg er veldig trøtt av dette. Har selv sovet minimalt de siste ukene. Har en datter på 2 som står opp 6... Hadde han sovet godt når hun er ibarnehagen skulle jeg sovet da, men han sover så urolig da også...

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Har dere vært hos manuellterapeut? Det kan hende han sliter med låsninger i nakke/rygg. Min var også sånn, han strevde og styrte hele døgnet, men gråt ikke. Han hadde en låsning i nakken. Etter én behandling hos manuellterapeut var han bra igjen. Det koster ingen ting! :-)

Skrevet

Tuller du? Kan det være noe sånt? Hvordan ble hverdagen deres etterpå? Nå fikk jeg forhåpninger om en bedre hverdag her...

Hadde du en hard fødsel? Jeg hadde bare 2 min. pressrier, så jeg kan ikke fatte at han skal ha fått noen nakkelåsning...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Når babyene får så god fart ned gjennom der er det lett at de får låsninger. Jeg hadde også en veldig kjapp fødsel :-)

Hverdagen ble tusen ganger lettere. Plutselig kunne han ligge stille i mer enn 2 minutter av gangen, han "knirket" ikke lenger, jeg kunne legge han ned uten at han gråt, og han sov!

Det er jo verdt å sjekke ut i hvert fall :-)

Skrevet

Takk for tips, jeg skal prøve å finne en manuellterapeut og ringe allerede imorgen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...