Glad tobarnsmamma Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Sønnen vår har de siste to ukene våknet tidligere og tidligere på natta... Nå våkner han skikkelig til etter amming i ett-to tiden, og får ikke sove etter det. Han ligger og "strever", sukker, grynter, presser, svelger +++... Han skriker ikke, men virker ikke som han har det noe godt. Slik holder han på resten av natten... Jeg får han ikke til å sove rolig igjen før i 9-tiden på morgenen... Han sovner hele tiden, men våkner igjen etter et par minutter...da er det på an igjen med "strevet"... Noen erfaringer eller tips? Jeg holder på å bli sprø.. Han sover ikke lenge på dagen heller lengre...maks en daglig hvil varer 3 timer...ellers er det en halvtime om gangen.. På nettene er det rolig, mørkt, og han ligger enten i sengen sin helt inntil vår, eller vedsiden av meg i vår seng (da roer han seg best). Jeg har prøvd å amme han i søvn, bysse han, la han sovne selv +++...ingenting hjelper. På dagtid sover han enten i lekegrind eller bag i stua,eller i vogna. Da er det lyst, og daglige lyder rundt oss. Jeg er veldig trøtt av dette. Har selv sovet minimalt de siste ukene. Har en datter på 2 som står opp 6... Hadde han sovet godt når hun er ibarnehagen skulle jeg sovet da, men han sover så urolig da også...
Gjest eelis+kian Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Har dere vært hos manuellterapeut? Det kan hende han sliter med låsninger i nakke/rygg. Min var også sånn, han strevde og styrte hele døgnet, men gråt ikke. Han hadde en låsning i nakken. Etter én behandling hos manuellterapeut var han bra igjen. Det koster ingen ting! :-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2010 Tuller du? Kan det være noe sånt? Hvordan ble hverdagen deres etterpå? Nå fikk jeg forhåpninger om en bedre hverdag her... Hadde du en hard fødsel? Jeg hadde bare 2 min. pressrier, så jeg kan ikke fatte at han skal ha fått noen nakkelåsning...
Gjest eelis+kian Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Når babyene får så god fart ned gjennom der er det lett at de får låsninger. Jeg hadde også en veldig kjapp fødsel :-) Hverdagen ble tusen ganger lettere. Plutselig kunne han ligge stille i mer enn 2 minutter av gangen, han "knirket" ikke lenger, jeg kunne legge han ned uten at han gråt, og han sov! Det er jo verdt å sjekke ut i hvert fall :-)
Glad tobarnsmamma Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 Takk for tips, jeg skal prøve å finne en manuellterapeut og ringe allerede imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå