Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår ble sonden tatt av min lillepie. Da var hun akkurat seks uker gammel og i uke 36+3. Nå skal hun jammen meg ta alt selv, og da har hun såklart en stk. veldig nervøs mamma. Om en time bør hun ha tatt 30-40 for at det skal være ok, men det virker veldig umulig, så sonden kommer nok på igjen idag..

Hvor gamle var deres barn da dem ammet/fikk på flaske alt selv? Og hvor lang tid gikk det fra dere startet til dere dro hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutt født 34+2, tok alt selv 35+5.. 10 dager sonde, hjem på 12. dagen da de var sikre på at han fikk nok næring..

Jente født 34+3 ble koppet (fikk melk på beger) i 3 dager før hun klarte å die selv.. Da løste det seg med ammeskjold. Munnen var for liten og brystet for sprengt og stort..

Skrevet

Å! Så stas:)

Håper det går bra:)

Lille jenta vår, født 24+2, tok ut sonden sin selv ved termin, så da tok hun endelig alt selv:) husker de lot henne bestemme litt selv, på mengden..innenfor det forsvarlige:) Noen ganger tok hun lite og andre ganger mer..

Lykke til:)

Skrevet

Oi, det gikk fort med dine to:)) Vet om noen som også har født i samme uke men har måttet bruke sonden mye lengre. Men alle barn er forskjellige:)

Thea-mammatilLotte- merker jeg er ganske nervøs når hun selv regulerer:P Har måttet fylle på noen ganger (og på natta), men ser ut som om det går riktig vei:) Hun tar nå over halvparten til så og si hvert måltid. Virker som om pia mi er litt vel stor for sonden og at hun er blitt lat av den.. Sikkert ikke sånn det er, men virker bare slik:P hehe

Skrevet

Skjold er forresten løsningen for meg også:) Ser at det er mange med prematurbarn som bruker skjold når de ammer, bra at det fins slike ting for oss med de bittesmå:)

Skrevet

Men det er faktisk slik som du sier, at de blir fort vant til å få mat rett ned i magen, og ikke anstrenge seg for å bli mett! Så noen barn blir bare rett og slett litt for godt vant til denne sonden..

Jeg husker de fortalte oss dette på NFI, da vi skulle begynne å mate. Husker jeg synes hun var så liten, men det var så viktig å starte sa de!

Så det er godt mulig din synes det er veldig deilig å ikke måtte anstrenge seg for å bli mett:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, blir litt lat av det:) Men man kan jo tenke seg hvordan det ville vært å bare ligge der å kjenne at man blir mett:) Herlig! hehe..

Nå er vi kommet hjem og ammingen går ikke så greit som vi ønsker. Hun går lite opp i vekt og tar lite på puppen, så jeg supplerer med flaske. Har bestilt pumpe for å øke melkemengda og nå sitter jeg og spiser havregrøt:) Må prøve å avvenne skjoldet også siden hun dier så lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...