Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dette er mitt første barn, jeg er 6+0 og veldig bekymret hele tiden for at noe skal gå galt.

Har vært endel kvalm, og hatt andre vanlige symptomer hver dag. Men, merker at med engang jeg IKKE har smerter, er kvalm, etc. tenker jeg at 'uff kanskje jeg har hatt MA' osv... Føler meg litt overhysterisk men dette er kanskje vanlig. Skal på tidlig UL om 2,5 uker, og håper jeg klarer og slappe av litt mer etter det. Men, jeg må spørre dere, hvor vanlig er det å ha symptomer HELE tiden? Er noe galt hvis man ikke har det?? Og får man alltid blødning ved MA/SA?

Hilsen meg som er bekymret :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med spiren :)

Det er ikke rart man blir bekymret så mye som det snakkes om MA og SA her inne. Sjansen for at det skal gå bra etter positiv test er ca 90 %, noe som er ganske bra ;) De fleste SA skjer før uke 8. Jeg er selv 7+2, og mer nervøs denne gang enn sist. Svangerskapet gikk helt fint, litt plager men ingen problemet. Denne gangen har jeg omtrent samme plagene med kvalme og utrolig trøtt. Varierer hvor mye symptomer jeg har hatt. Kvalmen kom ikke før 6+6, så det var få symptomer før det. Symptomene kommer og går, ingen time på dagen eller dager i uken er like. Ta det rolig.

Prøv å slappe av. Det kan vere lurt å ta en pause fra 1trimester-forumet, for det er vanvittig mye hysteri her inne. Du finner omtrent like mye info på skravle :) Dessuten mindre stress der.

Det går nok bra skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...