Gå til innhold

ang. mat ca 7mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

guttungen min her er akkurat 7mnd.

han spiser grøt til frokost og kvelds,

og middag i 3 tiden. kun 1/2 middagsglass+melk.

men til lunsj vet jeg ikke helt hva jeg skal gi i tillegg til melk. til nå har det bare blitt et fruktbeger eller youghurt beger.

til alle måltidene drikker han ca 100-120ml mme.

så mitt spørsmål er: hva gir dere til lunsj?

har tenkt på brød, og han har smakt litt, men sitter stort sett bare å gnager på skorpene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrapte banan til min lille. Han spiste en hel banan + melk. Når han ble 7 mnd begynte vi med skive. Gir små biter. Han har fire tenner, så det går veldig fint å svelge det. Han spiser lett en hel skive med fisk eller leverpostei (uten skorper da). Drikker vann til. Nå er han snart 8 mnd. Så får han melk før han skal hvile igjen:)

Skrevet

Jeg svarer med et spm. :P Når begynte du med å gi 2 måltider til dagen? Tulla mi på 5 mnd får en porsjoin grøt om dagen pluss litt pupp etterpå.

Lurer på hvor lenge skal jeg fortsette med dette før jeg øker til 2 måltider om dagen?

Skrevet

Sønnen min fikk brødskive til lunsj fra han var 6 måneder. Begynte med en kvart skive, og har økt til nesten ei hel skive nå. han er 7 måneder.

sillyfilly og Olivia:

Når sønnen min var 5 måneder begynte jeg å gi grøt morgen og kveld. Du kan jo f.eks begynne med å gi en halv porsjon til i løpet av dagen.

I en periode ga jeg 4 halve porsjoner iløpet av dagen. Hvis han fikk hele porsjoner kom det opp igjen så mye etter mat. Reduserte mengden, og da gikk det bra. Dette var bare i en liten periode.

Skrevet

Lager 60 ml suppetynn grøt av den hvete/havre grøtn og blander i et glass med grønnsaksmos (du kan bruke 4mnds mosen eller lage selv). Har prøvd brødskive men mini spiser overhode ikke biter, store eller små. Lunsj er virkelig dagens høydepunkt for han og han glefser i seg med god lyst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...