lille_spira Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Dere med vaskehjelp, hvor ofte er de hos dere, hva gjør de og hva koster det? Vi har vurdert det en stund, men er litt usikker på hvordan det fungerer )
Soon to be mum Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Vår vaskehjelp kommer en gang i uken. Vi betaler for ca 2 timer. Da støvsuger hun gulv og sofa/møbler, vasker hun gulv, tørker støv, vasker badet og benker/vask o.l. på kjøkkenet og rer opp sengene. Innimellom skifter hun sengetøy hvis vi legger frem rent sengetøy til henne. Det hender også at hun gjør andre småting som å vaske inni komfyren hvis hun har tid. Vi betaler 300 kroner hver gang.
lille_spira Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2010 Jøye meg, rekker hun alt dette på 2 timer hehe... Høres ut som dette er det jeg trenger Takk for svar. Er det noen dere kjenner, eller har dere ansatt henne gjennom byrå?
Soon to be mum Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Vi har en leilighet på 110 kvm, og vi rydder selvfølgelig hele leiligheten før hun kommer, slik at det kun gjenstår de arbeidsoppgavne jeg har ramset opp her å gjøre. Hun tørker ikke støv over alt hver eneste gang, men der det trengs. Ellers så holder vi det hele litt ved like mellom hvert besøk. =) Vi fant denne damen via noen bekjente som som hadde en "kollega" av henne hjemme hos seg. Synes alltid det er trygt å finne noen via bekjente.
lille_spira Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2010 Ja, rydde klarer man jo selv og det trengs vel ikke å vaskes like mye hver gang Det er avgjort nå, vi skal ha vaskehjelp og jeg er overlykkelig Vi har hus over to etasjer, så må nok gjøre en del selv så det ikke blir så veldig dyrt
2 småtroll+lille minitroll Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Vi har vaskehjelp hver 14.dag. Har hus på 3 etg og 135 kvm, og hun bruker ca 3 1/2 t hver gang. Støvsuger, vasker gulv, tørker støv og vasker 2 bad. Får 520,- hver gang. Dette er også gjennom bekjente noe som er tryggest:) Jeg støvsuger en gang mellom besøkene hennes og tørker litt av div flater i oppholdsrom. Skulle gjeerne hatt henne hver uke men vi greier oss. Det er helt herlig og komme hjem til nyvasket hus og såpelukt;)
Soon to be mum Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Jeg elsker det, og synes det er verdt hvert øre. Hvis jeg noen gang skulle få så dårlig råd at man burde kutte på faste kostnader skulle jeg være villig til å forsake bra mye annet før jeg ville gi slipp på henne.
VirreVirre Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 vi er også på jakt etter flink og pålitelig vaskehjelp. Men synes det er vanskelig å finne noen bra som gjør arbeidet hvitt. Kjenner mange som er kjempefornøyd med sin vaskehjelp, men de gjør det alltid svart. Har hørt at f.eks city maid har dårlig rykte på seg fordi de har så stramme tidsskjemaer. Noen forslag (oslo)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå