Gå til innhold

Et nattlig anfall..ekkel opplevelse :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt hadde jeg en veldig ekkel opplevelse med jenta mi (6 mnd). Hun sover vanligvis godt om nettene, men i natt bråvåknet hun kl halv tre med et kjempevræl. Jeg løftet henne opp og holdt henne inntil meg, men det virket ikke som hun enset at jeg var der.

I løpet av de neste par minuttene rykket hun voldsomt til i kroppen 6-7 ganger med noen sekunders mellomrom etterfulgt av ekstrem hyling. Etter noen minutter roet hun seg og fikk sove igjen (men sov veldig urolig resten av natten).

Jeg fikk inntrykk av at hun skvatt og ble redd mer enn at noe gjorde vondt. Men det var helt stille i rommet og ingen grunn til å være redd for noe. Det har kommet et par "rykninger" i løpet av dagen i dag også, men uten gråt.

Hva i alle dager er dette?

Drømmer hun? Hører hun noe jeg ikke hører? Har hun vondt noe sted?

Noen andre som har opplevd noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, akkurat det samme skjedde hos oss i natt også! Gutten vår er også 6 mnd og vi våknet av at han hylskrek hysterisk. (aldri hørt han gråte på den måten før). Jeg løp og trappen og tok han opp og holdt han tett inntill meg.. Han hikstet litt etterpå før han sovnet. Tror nesten at han hadde et ordentlig mareritt jeg. Han virket livredd!! Fæl opplevelse ja.

Skrevet

Slik hadde min gutt ca en gang i uken fra han var ca 5 mnd til ca 8 mnd. Har ikke hatt det på noen uker nå (er 9 mnd nå)

Han hyler og hikster, selv oim han er helt borte i blikket. Så jeg må skru på lys, ta han med til vinduet, stryke han lett. Alt for å få han til å våkne litt. Da roer han seg og sovner igjen etterpå.

Skrevet

Jeg har oppevd det flere ganger med jenta mi på 3mnd når hun har sovet, men da på dagtid.

Jeg ser henne blir helt rar i ansiktet med furteleppe og det hele. Skikkelig sinnafjes. Sekundet etter slår hun opp øynene og vræler av full hals. Skikkelig hyling.

Hun bruker da lang tid på å roe seg ned igjen. Hikster lenge og det eneste som hjelper er nærkontakt. Jeg oppfatter det som at hun bråvåkner fra mareritt.

Skrevet

hei

det samme hadde vi med vårt barn fra 6 mnd ca til 4 år. siden jeg selv hadde epilepsi med flere i familien ble vi sendt inn til sjekk i oslo av eeg, røntgen, ultralyd og ekg. men ingen funn av noe.

jeg fikk i den tiden beskjed om at det kunne være feberkramper..men ungen hadde jo ikke feber.... så da jeg leste dette så ser jeg nå at det kan jo være natteskrekk ungen hadde ja.(ingen sa til oss noe om natteskrekk! ) huff....ikke godt for de stakkars små.

Skrevet

Ja, det kan virke som en eller annen form for natteskrekk.

Det som er så rart og som ikke helt stemmer med denne teorien er at hun hadde et lite "anfall" på morgenen også. Vi lå i senga sammen og pludret litt før vi skulle stå opp da hun plutselig fòr sammen. Hun begynte å gråte veldig da også, men var mye enklere å trøste.

Rare greier.

Skrevet

ja det er rare greier. kanskje du burde snakke med en lege om å få rekvisisjon til en EEG test osv. trenger ikke være noe men kanske greit å være på den sikre siden.

kan nok bare være natteskrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...