Gå til innhold

Jeg tror ikke det har gaatt denne gangen heller:( Utrolig lei meg:(

Anbefalte innlegg

Hadde uttak fredag 4 juni, og insett 7 juni. Fikk beskjed om aa teste mandag 21 juni, 2 uker etter insett. Testet idag, 2 uker 1 dag etter uttak, og den var blendahvit.

Hadde dette vaert en inseminasjon saa hadde mensen kommet igaar eller idag. Men jeg gaar jo paa utrogestan-kuler, og dette utsetter jo mensen.

Hvor lenge utsetter de mensen? Frem til jeg slutter med de, ogsaa kommer mensen etter et par dager? Eller kommer mensen uansett naa om et par dager, selv om jeg fortsetter paa utrogestanen?

Jeg er saa usikker paa om jeg skal fortsette med utrogestanen... jeg skulle egentlig tatt blodprove til mandag men jeg er paa ferie, og faar ikke tatt blodprove for til torsdag. Synes dere jeg skal fortsette med utrogestanen frem til da, eller bare slutte naa og mest sannsynlig faa mensen??

Jeg er saa lei meg, for hadde virkelig haapet oppe denne gangen, og har kjent helt andre symtpomer naa enn tidligere. Men dette har sikkert bare vaert utrogestanen da....

Naar har dere andre testet og faatt positiv, ifht ivf. Er 2 uker og 1 dag etter uttak for tidlig...trodde ikke det jeg!!!

Takk for svar!!

Fortsetter under...

Ikke gi opp ennå! Vi er så forskjellige og noen produserer hcg senere enn andre. Selv har jeg testet positivt fra rundt dag 12 etter uttak - men dette er sååå individuelt. Så ville ikke sluttet med medisiner ennå. Det er jo andre her inne (1. og 2. trimester) som ikke har testet positivt før over en uke etter IKM... Du kan være en late bloomer :)

Krysser alt jeg har for deg januar-jenta!!!

Jeg tenkte på deg i går, lurte på om du skulle teste snart, og håpet den ble knallpositiv. Sist jeg gikk på utrogestan (var første gang), hadde jeg masse symtomer, og den utsatte mens veldig mot normalt, fikk den først 15 dager etter inseminasjon. Fortsatte med utrogestan til jeg fikk mens. Huff, dette er ikke lett, men det er ennå håp! Krysser fortsatt fingre for deg!

Så kjedelig å høre, skjønner godt at du er lei deg!

Forrige runde, da jeg var på 1. IVF, ble jeg så utrolig lurt av utrogestanen. Jeg hadde alle tegn, mye sterkere enn noensinne, og var så sikker på at det hadde gått! Da jeg testet negativt uten at det hadde kommet noen mens på dag 14 etter innsett, ringte jeg CFC, og de sa jeg skulle slutte på pillene. Det var vanskelig å slutte, jeg hadde jo et ørlite håp siden ikke mensen hadde kommet. Men 12 timer etter siste pille forsvant alle symptomene brått, og mensen kom. Så det var tydelig at det var de som hadde utsatt mensen og gitt falske symptomer.

Nå i 2. IVF-forsøk begynte jeg på Utrogestan 2 dager før innsett, og jeg måtte smile litt da alle graviditetsymptomene kom med det samme, og det før jeg i det hele tatt hadde satt inn egg. Det gjør at jeg ikke stoler på et eneste symptom i denne omgang, men venter i spenning fortsatt.

Vi skal tåle mange skuffelser januar-jenta!

Det trenger ikke være over enda! Vent et par dager til og ta en ny test. Jeg har ikke fått forsinket mens selv om jeg har gått på utrogestan. Nå kom den på kvelden på dag 11! Sist kom den på kvelden på dag 12.

Hadde også masse symptomer og ting var annerledes enn det har vært før, så jeg tenkte at det var nå det skulle lykkes. Ble grundig lurt. Rakk så vidt å teste, men bare pga at jeg ikke klarte å la vær på dag 11. Hadde egentlig bestemt meg for å vente til dag 12. Det er like kjipt hver gang det skjer!

Tusen takk for svar jenter!! Trenger aa hoore andres erfaringer og "visdomsord":)

Jeg tar fortsatt de utrogestan-kulene, men er fortsatt veldig usikker om jeg skal ta de mer. Imorgen er det 2 uker siden innsett, og har faatt beskjed fra CFC om at man skal stoppe med de da.

Ikke faatt mensen enda, men er nok de utrogestan-kulene som utsetter mensen:(

Haapefull28: fikk du mensen paa dag 12 etter uttak, eller paa dag 12 etter insett?? Jeg heier paa deg, naa er det din tur neste gang:)

Annonse

Jeg fikk mensen på dag 12 og dag 11 etter innsett. Så det blir ca 14 dager etter eggløsning. Jeg synes det er litt rart at man ikke får testdag før dag 14 etter innsett. Egget blir jo befruktet ved eggløsning, egget og sædcellene slipper all vandringen gjennom systemet fordi det blir befruktet med en gang og plassert rett i slimhinna. Skulle jo da tro at man skulle få testdag 14 dager etter uttak. Mensen skal jo komme da, og jeg synes det er litt kjipt å få mensen før man rekker å teste!

Har du tatt flere tester?

Ja, jeg håper det er min tur nå!!! Skal øke dosen med gonal-f for å få ut flere egg. Første gang hadde jeg 10 follikler og fikk ut bare 3 egg. Men jeg blir nesten mer og mer sikker på at Svend ikke tok ut egg på venstre eggstokk. Hadde 6 follikler der. Syntes det var veldig rart at det skulle bli bare 3 egg av 10 follikler. Kjente bare at han var på høyre og han stakk ikke så mange ganger. Han var veldig opptatt av den høyre siden muskelknuten hadde presset den opp slik at han kunne ta ut gjennom magen. Forrige gang fikk jeg ut 4 egg av 6 follikler og hun tok ut de på høyre siden gjennom magen og de på venstre gjennom skjedeveggen. Tror jeg må spørre om det neste gang, men vet ikke om de bare skriver ned antallet de får ut eller om de skriver hvor mange dee får ut på hver side. Er litt spent hvor mange det blir nå. Håper jeg får noen på frys i tilfelle det ikke går denne gangen heller. Har bare ett på frys, og det synes jeg er litt lite.

Håper det går bra med deg! Tar du et nytt lavstimulert hvis det ikke lykkes?

Jeg var nok ingen "late bloomer", for jeg tok en ny test idag tidlig, og den var like blendahvit. Saa idag har jeg sluttet paa utrogestan-kulene, saa da kommer vel mensen om en dag eller to vil jeg tro.

Naa har jeg ingen krefter igjen, og kommer til a ta meg en pause etter 7 mnd med intense forsok og sinnsykt mange skuffelser.

Haaper dere andre her inne lykkes i sommer:)

Så synd at det ikke gikk, januar-jenta. 7 intense måneder med prøving kan ta på alle og enhver. Du skal ikke se bort i fra at det gjør deg godt å ta en pause.

Jeg har jo holdt på lenger enn deg, hadde mitt første forsøk for ganske nøyaktig et år siden, har bare hatt fire totalt, pga. ventetid på Rikshospitalet, og jeg må si at pausene mellom forsøkene har gjort meg veldig godt. Det er ikke sikkert at det er sånn for alle, for noen er det nok riktig å bare fortsette på neste syklus, men å gjennomgå syklusen spenning-forventning-glede seg-nedtur-ny motivasjon (kombinert med hormoner) er veldig belastende, spesielt når det går slag i slag som det har gjort for deg. Det er ikke til å komme fra at det koster tid, krefter og penger, og at det selvsagt er verdt alt sammen når det bare klaffer, men man skal ikke glemme å ta vare på seg selv midt opp i det hele heller, for du er tross alt hovedpersonen i ditt eget liv.

Jeg husker jeg var helt knust av skuffelse etter første forsøk. Pergotime+Menopur-hormonene raste i kroppen, og jeg levde enda i den tro at siden alle prøver var fine, ville det lykkes bare jeg kom til. Jeg er veldig glad for at jeg ble tvunget til å ta en pause, tenke på meg selv og kona, bruke tid på de andre fine tingene i livet vårt. For det er utrolig mye å glede seg over som ikke er babyrelatert, og jeg setter veldig stor pris på den tiden vi har alene sammen, nå som vi planlegger å bli en familie på tre. På friheten vi har til å reise, trene, bare gå ut døra akkurat når vi vil, økonomisk og sosial frihet osv.

Jeg håper du klarer å nyte sommeren, lade batteriene, hvile deg, få overskudd både fysisk og emosjonelt (eventuelt økonomisk) før du prøver igjen. Du er ung og frisk, du vil lykkes til slutt, det tar bare litt tid :-)

Stå på januar-jenta og dere andre!! Vi må tåle mange skuffelser! Pausene gjør alltid godt :D Har også vært gjennom mange forsøk, men lyktes på mitt tiende og er nå i uke 31 med eneggede tvillinger :D Så til slutt ble det en skikkelig bonus ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...