Gjest Kira06 Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Datteren vår får i seg altfor lite melk, da hun verken er interessert i pupp eller flaske lengre. Hun har også blitt ganske sær i matveien, og vi sliter med å få i henne nok mat. Hadde gått ned i vekt fra 8 til 9 mnd kontrollen. Så jeg tenkte kanskje det kunne være smart å blande ut grøten hennes med mme, slik at hun får i seg både melk, vann og grøt. Men ettersom jeg har ammet hele tiden, så har jeg lite erfaring med mme. Tror dere det kan være smart for å få i henne så mye som mulig? Eller burde jeg ikke gjøre det? Har forsøkt å få tak i HS for å spørre, men de hadde stengt både torsdag og fredag. Takker og bukker for svar:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Hei. Skjønner du blir litt bekymret når vekta går nedover. Du kan jo prøve å se hvordan det går. Jeg gjør det, har samme problem som dere. Han drikker dårlig med med melk. Jeg bruker å halvblande med melk:-) Har gjort det en god stund nå, og det fungerer greit her.
det er berre mordi Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Hs sa tl meg at man ikke skulle gjøre det. Alt som er i melka er i grøten også, fikk jeg beskjed om. Der er mye veske i grøten, så selv om barnet ikke drikker så mye får den mye væske fra grøten. Tisser barnet bra i bleien, så er alt bra:)
Guttemamma x 3 Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Hvis du bruker grøtpulver som allerede inneholder melk kan det bli litt tungfordøyelig å få dobbelt opp med melkepulver. En del helsekost-merker inneholder ikke melkepulver så der kan du gjerne blande med MME. For å øke kalori-innholdet kan du heller tilsette litt olje i grøten. Bruk f.eks. rapsolje. Når du handler grøt kan du lese bak på pakken så du kjøper den typen som har mest kalorier. Det er ganske stor forskjell på de forskjellige grøttypene.
Kitsune Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Vi bruker Holle babygrøt fra helsekost, den kan iallefall blandes med mme.
cz77 Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Helsekosten har grøt som kan blandes med mme. Jeg lager forøvrig en blanding av hirsegrøt på mme sammen med avocado, banan og en skje med udo`s olje fra helsekosten. Mini storkoser seg da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå