Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal snart. Gutten er 2 uker idag og fra klokken 01.00 i natt til nå 23.00 har jeg måttet amme han 13 ganger!! Hver gang varer plutselig minst en halvtime. Vanligvis er han flink å suge effektivt i ca 20 minutter før han lukker munnen, snur seg bort og sovner. Idag nøler han veldig. Er mett, men vil plutselig ha 5 min etter. Sover nesten ingenting og er misfornøyd. I tillegg har han masse luft i magen, så jo mer jeg ammer, jo mer plages han. Blæh, har mest lyst å drite i hele puppen hvis det skal være sånn her.

Prøvde å gi han smokk idag, men han klarer ikke holde den inne. Og hvordan skal jeg egentlig vite om han er sulten eller kun vil ha smokk? Han er jo tydeligvis sulten hele tiden idag, for han suger helt infernalsk i begynnelsen selv om det er 15 min siden han gulpet og var mett.. Sukk. Hvor ofte har de slike økedøgn? Og hvordan fungerer det egentlig? Har hatt noen slike dager ca annenhver dag nå denne uka.. Er jo så slitsomt. Glad jeg ikke visste for et h...... nyfødtperioden kan være når jeg gikk dritlei og høygravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klassisk eksempel på økedøgn (kan vare lenger enn et døgn)! La han suge så ofte han vil, det stabiliserer seg etterhvert. Ikke gi smokk, den tar bort sugestimuli som er ment for puppene dine for å få opp produksjonen.

Det går seg til :)

Skrevet

Høres ut som økedøgn om han ikke har forstoppelse da.. Første jenta mi plagdes med det (Fullammet henne) Hun hadde de samme rundene med spising ,gulping og sutring døgnet rundt når hun var forstoppet som når hun hadde økedøgn. Er du usikker så snakk med helsesøster :)

Mest sannsynlig er det bare økedøgn og som hun andre nevner så går det seg til :) Bare hold ut ;)

Skrevet

Ja inatt og idag har han vært en drøm å ha med å gjøre.. Vekker meg hver 3. time og vil ha mat, suger seg ferdig og sovner. Som vanlig. Vi kjøpte fennikelte og ga han fra igår kveld, det funket kjempebra mot luft i magen!! Han er så fornøyd og trenger ikke engang presse for å prompe.. :D Rape gjør han også uten masse arbeid først. Så får jeg heller bare leve med økedøgn i ny og ne. Luftsmertene var nå en gang verst.. Så fennikelte ANBEFALES! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...