Gå til innhold

Veldig kvalm og lite mat....

Anbefalte innlegg

Titter innom fra 1trimester... Kanskje dere har litt mer peil her inne :)

Er så grusomt kvalm, så og si fra morgen til kveld. Har vært det fra uke 5, er nå 6+6. Er nesten kvalm hver dag utenom én dag her og der...

Er utrolig ekkelt å gå rundt slik.. Og jeg er veldig redd jeg ikke skal få i meg nok næring??? Spiser vitaminer, (lifeline gravid) og får selvfølgelig i meg litt mat, men er ikke store mengdene. en skive her og der og tørre kjeks..

Noen som har noen tips, eller vet om dette er veldig farlig for barnet om jeg ikke får i meg allverdens nå som kvalmen herjer på det værste?

Er veldig bekymret....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141999061-veldig-kvalm-og-lite-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

det er ikke noe farlig for babyen den tar det den trenger av kroppen din uansett.

så til noen tips spise ofte og lite. blande faris og eplejuice slik at du får i deg salter og sukker.

det beste tipset er vel og gå på apoteket og kjøp postafen reisesyke piller det e rikke noe farlig og gå på de. blir det ikke bedre av det så bestill en lege time og få noe sterkere der.

hilsen en som har hatt hyperremesis

hei hei:) jeg har vært ijennom det samme! men jeg dro med bekymringene mine et par ganger på helsesenteret å fikk litt næring intravenøst om det gikk dager der alt kom opp, å det hjelper!:) man blir jo så slapp å sliten uten energi! det jeg spiste som ikke kom opp ijenn var knekkebrød med skinkeost, det ble litt salt og litt tørt så det holdt seg i magen!:) spis gjene før du gjør noe som helst annet om morgenen, det hjalp meg ivertfall.

frukt er jo kjempesunnt og fristende, å holder seg i magen.:)

babyen får jo den næringa den trenger fra kroppen din, å om du ikke får i deg mat tar babyen energi fra fettlageret i kroppen din å gjør deg slapp.:)) jeg er nå i andre trimester å kvalmen er over å magen vokser! lykke til videre!:)

Tusen hjertelig.. Da kan jeg betrygge meg med at det i det minste ikke er skadelig for bebien :):)

Åh.. Så man kan ta reisesyketabletter.. Har jeg faktisk aldri hørt at man kan gjøre.. Så takk for det tipset, skal ta mg turen innom apoteket!!

Jeg har bare spydd 2 ganger, men er fryktelig uvel uansett.. Går rundt med en slik "nå er det like før jeg spyr" følelse hele tiden.. Grusomt..

Spiser så godt jeg kan de timene jeg ikke føler meg kvalm da, så er godt å få i seg noe.. Bebien kan ikke ta all energien fra fettlageret mitt hehe, er ikke akkurat største jenta, så har egentlig ikke 1kg å miste hehe...Skal forresten til legen neste onsdag, så kan ta det opp med henne da, og høre hva henne synes :)

Så igjen tusen hjertelig.. Nå slipper jeg og bekymre meg =)=)

Jeg er 27 uker på vei, og har hatt det sånn nesten hele veien... Det vil si, rundt uke 20 letta kvalmen heldigvis, men matlysten er akkurat like dårlig - har skikkelig antilyst på mat og det er vanskelig å spise...

Jeg har en fra før av og hadde det slik da også - og på termin ble det født en stor og fin og frisk gutt!! :) Denne gangen synes jeg også det går veldig fint, hjertelyd og bevegelser er topp, babyen vokser kjempe fint, alt så perfekt ut på ul, alle prøver er fine hele veien...

Så konklusjonen min er - etter mange samtaler og ekstra tett oppfølging hos lege og jordmor - at det er meg det går utover og at babyen har det helt fint! :) Så jeg er ikke urolig i det hele tatt... Så lenge jeg beholder noe av kosttilskuddet og spiser og drikker et eller annet, så vil det gå bra! Jordmor råder også til å spise ting jeg kan tenke meg å få ned, slik at det ikke skal bli så negativt ift mat... :) Så spis og drikk det du orker og har lyst på, så går det bra! :)

Babyen tar altså det den trenger fra deg! Men det er supert med alt du får spist for din egen del, så får du mere krefter og overskudd.. :)

Lykke til! Håper du slipper å bære så urolig, og er du det, så be om ektra oppfølging! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...