Gå til innhold

Veldig kvalm og lite mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så grusomt kvalm, så og si fra morgen til kveld. Har vært det fra uke 5, er nå 6+6. Er nesten kvalm hver dag utenom én dag her og der...

Er utrolig ekkelt å gå rundt slik.. Og jeg er veldig redd jeg ikke skal få i meg nok næring??? Spiser vitaminer, (lifeline gravid) og får selvfølgelig i meg litt mat, men er ikke store mengdene. en skive her og der og tørre kjeks..

Noen som har noen tips, eller vet om dette er veldig farlig for barnet om jeg ikke får i meg allverdens nå som kvalmen herjer på det værste?

Er veldig bekymret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Fryktelig ekkelt å gå rundt å være kvalm hele tiden ja. Har du prøvd å spise litt før du står opp?`Ha tørre kjeks og litt eplejuice på siden av senga når du står opp så spiser du det før du står opp. Det hjalp hvertfall hos meg :)

Skrevet

Hei!

Jeg føler med deg! Ikke noe godt å gå rundt å være så kvalm hele tiden. Kaster du opp mye også eller?

Jeg klarer å stagge kvalmen min ved å slumre med vekkerklokken om morgenen - bruker mellom 15 og 20 min på å våkne ordentlig før jeg står opp. Så går jeg på badet og ordner meg der før jeg spiser to-tre digistivekjeks SAKTE! Og jeg unngår å drikke kaffe/te før kroppen har kommet ordentlig i gang. Videre synes jeg det hjelper å tygge tyggis. Og Farris m/lime, halvblandet med eplejuice, gjør godt for magen.

SÅ over til det du bekymrer deg mest for.. Tar barnet skade av at ikke klarer å spise? Nei, i de aller fleste tilfeller tar ikke fosteret skade av det. Fosteret tar til seg den næringen det trenger, så det vil i all hovedsak være deg dette går utover. Du kan komme til å gå ned i vekt, føle deg svimmel og uvel.. Men fosteret ditt er egoistisk og tar det han/hun trenger =) Så det trenger ikke du å bekymre deg over.

Men dersom kvalmen din ikke gir seg og du begynner å gå ned mye i vekt, bør du ta en tur til legen og få hjelp der =)

God bedring da =)

Skrevet

Heihei! Takk så mye for svar. Veldig godt å vite at babyen ikke tar skade av dette..

Har en pakke med tørre kjeks og drikke ved sengen, ligger ofte litt før jeg står opp. Men det kommer somregel sånn 10-15min etter jeg våkner. Uavhengig om jeg står opp med en gang eller om jeg ligger litt.. Forferdelig ekkelt, håper det går over snart. Har bare kastet opp 2 ganger til nå, men går rundt med "like før jeg kaster opp" følelse heele tiden :/

Derfor det er så vanskelig og få i seg mat også, har liksom ikke lyst på noe.. Eneste jeg spiser MYE av, er frukt! Det gjør bare godt å spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...