Dreasi:) Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hei! Nå sitter jeg her igjen og venter.. de to lengste ukene hver syklus. tiden mellom eggløsning og TR. Kjenner etter alle symptomene, som er der, men som er der hver mnd. Men testen blir aaldri positiv... Dette sliter virkelig på meg:/ Jeg begynner å lure på om det kan være at jeg produserer for lite progesteron. Jeg er plaget med spotting 2-4 dager før mens, og hver pp har jeg mensmurringer og pms mellom EL og TR. Er dette symptomer på lite progesteron, eller er det bare psykiske tanker om at jeg kaanskje kan være gravid? Eller kan det være at jeg bare har EL noen dager senere i forhold til min beregning, og at det er EL smerter? er veldig forvirra for tida:/ Kan jo si at jeg har sykluser på 26 dager. Eller det vil si at det er 26 dager fra første dag med spotting til neste gang spottinga begynner?! Noen som opplever/ har opplevd det samme? Hva kan jeg gjøre for å øke progesteronet? Håper på svar!
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Hei Har dere prøvd lenge? Hvis du har eggløsning så har du mest sansynlig nok progesteron. Det er nå en del måter å finne ut av det da, den enkleste er nok å ta blodprøve, en på syklusdag 4-5 og en på syklusdag 20-21 for å måle hormonene i syklusen din. Eller så kan du tempe (ta morgentempraturen hver morgen), da ser du om du har EL. En annen ting er å bruke EL-tester, men jeg er ikke noe tilhenger av det da, det skal lite til før de blir feil. Spotting teller ikke som ny suklus, syklusdag 1 er den første dagen med normal mensblødning. Hva med evt å vurdere akupunktur da for å prøve å få bukt med spottingen? Det finnes en del helsekost-produkter som visst skal hjelpe for å øke progesteronet, men det er ikke dokumentert da, så om det virker eller ikke er uvisst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå