Gå til innhold

Soppinfeksjoner i graviditeten. Alternativer til Canesten? Please, jeg er DESPERAT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt gjentatte soppinfeksjoner i skjeden under hele graviditeten. Nå er jeg 28 uker på vei og holder på å bli SPRØ!!!

Canesten funker, men etter en uke er det like ille igjen, og jeg må behandle på nytt. Canesten vaginalkapsel en gang i uka kan umulig være bra? Iallefall er det gruusomt irriterende...

Så finnes det noe alternativ til Canesten som holdr lengere?

Fortsetter under...

Skrevet

Du finner mange kjerringråd hvis du googler.

Men jeg ble anbefalt Daktacort krem av legen min når canesten ikke funket. Men dette var "utvendig" da.

Skrevet

få legen din til å skrive ut en diflucan tabelett.

Skrevet

den kan du ikke ta når du er gravid.

Skrevet

Canesten funket ikke på meg under min første graviditet, ei heller etterpå. Forsøkte pevaryl og det funket ;-) Ellers finnes det jo ulike kjerringråd som f.eks ikke bruke sterk såpe til underlivsvasken (kanskje droppe såpe et par ganger), sove uten truse, ikke gå med stramme bukser, smøre seg inn med naturell yoghurt evt aloe vera (sistnevnte funker!)

Skrevet

Ta en kur med canesten, bruk den med lavdose vaginalkapsler en kapsel hver kveld i jeg tror det er seks dager, og pass på at du smører med krem tre ganger om dagen, smør godt innenfor også. På dag sju fortsetter du med melkesyrebakterievagitorier, og du fortsetter å smøre med canestenkremen i en uke etter at symptomene er borte. Melkesyrebakterie-vagitoriene fortsetter du med en daglig så lenge du har råd (om kvelden)... Jeg var veldig plaget, og dette funket i hvert fall på meg!

Annonse

Skrevet

Hvis man bruker canesten forlenge kan det bli veldig sårt av den grunn.

Hvis du ikke har brukt det lenger enn anbefalt, kan du prøve pevaryl, eller andre respetrfrie midler man får på apotektet. Noen som naturmiddellignende greier, for å gjennomrette pHbalansen

Skrevet

Jo, glemte å skrive at du må bruke bomullstruser (ikke string) og bukser (i bomull) som ikke strammer, og så må du ikke vaske deg for mye nedentil, og kun bruke intimsåpe, ikke vanlig dusjsåpe. Min favoritt er doktor greves intimsåpe, det virker ikke som om den irriterer.

Skrevet

Jeg holder med det nest siste innlegget over mitt, som ber deg bruke det over lengre tid, smør 3 ganger daglig i minst en uke. Sannsynligvis er en høydosekapsel for lite til å knekke infeksjonen.

hilsen dyrlege :)

Skrevet

Kjøp Pevaryl!! Jeg er også gravid og holdt på å klikke etter 1 mnd med sopp!!! Canesten funker tydeligvis ikke på meg, men det gjorde altså Pevaryl nesten umiddelbart :) Kjøp den med 3 tabletter og krem. Den er også mye bedre konsistens enn Canesten. Klumper ikke.

Lykke til!

Skrevet

Tuuusen takk for svar alle sammen! Har allerede fulgt alle kjerringråda en stund, uten at det hjelper nevneverdig... Nå skal det prøves ut både det andre merket, og langvarig Canesten-behandling!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...